کد خبر: ۳۱۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۰۲ دی ۱۴۰۱ - 2022December 23
آئین تشییع مرحوم شیبانی ساعت ۱۴ امروز جمعه در بهشت زهرا برگزار می‌شود.
شفاآنلاین >سلامت >جامعه پزشکی >دکتر«عباس شیبانی» نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران پنجشنبه شب در ۹۱ سالگی درگذشت.

به گزارش شفاآنلاین: عباس شیبانی متولد ۱۳۱۰ در تهران، پزشک و سیاستمدار، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران بود.

وی در سال ۱۳۲۹ فعالیت سیاسی خود را شروع کرد. در سال ۱۳۳۵ در تظاهرات حمایت از جمال عبدالناصر دستگیر شد و از دانشکده پزشکی نیز اخراج گردید. وی در سال ۱۳۴۷ به دانشگاه بازگشت و تحصیلات پزشکی خود را به اتمام رسانید. وی سال‌ها در زندان‌های شاه به سر برد.

وی با ۹ بار محکومیت ۱۳ سال از عمر خود را در زندان گذرانید.

او پس از انقلاب درهیئت دولت موقت شورای انقلاب علی‌رغم رشته تحصیلی خود، وزیر کشاورزی شد.


آئین تشییع مرحوم شیبانی ساعت ۱۴ امروز جمعه در بهشت زهرا برگزار می‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهروز برومند
|
United States
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
0
با سوگباد برای زنده یاد دکتر عباس شیبانی که در دوران دانشجوئی از چهره های برجسته مبارزات دانشجوئی دانشگاه تهرن بوده و از کوشندگاان نهضت آزادی ایران و سازمان دانشجویان جبهه ملی بوده اند و کتابخانه خانوادگی شیبانی در خیابان امیریه تهران را برای نشست ها در اختیار دانشجویان گذارده بودند . از مهمترین مسئولیت های ایشان عضویت در پنجمین دوره هیات مدیره سازمان کل نظام پزشکی در سال های 1358 تا 1362 خورشیدی بوده و پس از برقراری جمهوری اسلامی درنخستین دوره به عضویت وریاست هیات مدیره سازمان نظام پزشکی درجمهوری اسلامی انتخاب شدند . روان ایشان شاد و برای همه بستگان و دوستان ایشان آرزوی شکیبائی دارم دکتر بهروز برومند
هادی
|
Canada
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
با تسلی و سلام نزد بستگان و دوستان روانشاد، دکتر شیبانی. من بخوبی یاد دارم که ما نخستین گروهی بودیم که پس از باز شدن دوباره دانشگاه وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شدیم. هیچ روشن نبود که آیا کلاس ها در آن تِرم ادامه خواهند داشت یا نه. تالار و درس تشریح تعطیل مانده بود. دکتر شیبانی رییس دانشکده پزشکی بود. بسیار انسان افتاده، راستگو، بی مدعا‌ و زحمتکشی بود. خدمتگزار دانشکده پزشکی بود. چندین جلسه آمد و در تالار پور سینا که پر بود از همه ما ها - دانشجویان پرهیاهوی پر شکایت - توضیح داد که هر چه در توانش بود بکار می برد که کلاسها تعطیل نشود. و هیچ کلاسی تعطیل نشد. پس از او هیچ رییس دانشکده ای نبود که دردفترش به اندازه دوره ریاست دکتر شیبانی بروی دانشجویان باز باشد. یادش زنده و روانش شاد باد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: