کد خبر: ۳۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 23
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور تفکیک و جداسازی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از نظام پزشکی کل کشور را یک سیاست کلی دانست و گفت: تحقق این امر گام به گام امکان پذیر است.

دکتر اسماعیل ایدنی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: ساز وکار این سیاست کلی باید توسط همکاران در بدنه اجرایی سازمان و تهران بزرگ نیز طراحی شود.

وی افزود: تفکیک و جداسازی سازمان نظام پزشکی تهران از نظام پزشکی کل کشور یک ساز و کار اجرایی است و فکر نمی کنم تحقق آن مسئله ساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای عملی شدن چنین امری ابتدا باید از نظر ساختار اداری روند مربوطه انجام شود زیرا تهران بزرگ به فضای فیزیکی،نیروی انسانی و... نیاز دارد که در دستورکار سازمان تهران بزرگ و کل قرار دارد اما درمجموع کار ساده ای نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ و کل کشور در یک پیکره مشغول به کارند و تفکیک آنها به لحاظ اداری و تشکیلاتی زمان بر است و انجام آن به طور نا آگاهانه و فوری امکان پذیر نیست.

وی با بیان این که حق طبیعی تهران است که مانند سایر شهرستان ها نظام پزشکی مستقلی داشته باشد، تصریح کرد: ضمن اينكه سازمان کل هم می تواند فارغ از مسائل نظام پزشکی تهران بزرگ به رسالت اصلی بپردازد.

ایدنی این تفکیک را به نفع سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ و سازمان کل دانست و اظهار کرد: نگاه دكتر زالی- رئیس كل نظام پزشکی کشور ودكتر پیوندی- رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ – نسبت به تحقق این تفکیک نیز مشترک است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار