کد خبر: ۳۱۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022December 12
اتاق کثیف، بیشترین استفاده را در بیمارستان‌ها و به منظور جمع‌آوری ملحفه و لباس‌های کثیف، پسماند، شستشوی وسایل، تخلیه ترشحات و…، دارد.

شفاآنلاین>سلامت>بیمارستان ها، دارای بخش های مختلفی هستند که به فراخور کاربردهایی که دارند، می بایست نکات بهداشتی در آن بخش ها، به درستی رعایت شود.

به گزارش شفاآنلاین:اتاق تمیز یا clean room، یک محیط کنترل شده از لحاظ سطح آلاینده‌ها، بخار شیمیایی، باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی است.

این محیط مجهز به تجهیزاتی نظیر فیلتر، دمنده و مکنده‌های بسیار قدرتمند است تا علاوه بر کاهش آلایندگی شرایط محیطی نظیر دما، رطوبت و فشار نیز کنترل شود.

بخش‌هایی از بیمارستان‌ها به ویژه بخش‌های جراحی به علت جلوگیری از ایجاد و گسترش آلودگی و حفظ ایمنی و سلامت بیماران نیاز به اتاق تمیز دارد.

کارکنان و افرادی که به بخش‌های مختلف این واحد بیمارستانی رفت‌و‌آمد دارند، باید از قوانین خاصی نظیر ممنوعیت ورود لوازم چوبی، پلاستیکی، چرم و کاغذ و مواد خوراکی، پرهیز از رفت و آمد پیش از حد و استفاده از دستکش، لباس، کلاه و کفش مخصوص پیروی کنند تا از انتقال آلودگی جلوگیری شود.

پرسنل بعد از استفاده از تجهیزات و لوازم پزشکی برای بیمار، تمامی این تجهیزات را به منظور تمیز کردن آنها به اتاق کار کثیف منتقل می‌کنند.

در اتاق‌های کثیف بیمارستانی ابزار پزشکی، وسایل و تجهیزات استفاده شده و آلوده را قرار می‌دهند تا انتشار عفونت کنترل شود.

اتاق کثیف، بیشترین استفاده را در بیمارستان‌ها و به منظور جمع‌آوری ملحفه و لباس‌های کثیف، پسماند، شستشوی وسایل، تخلیه ترشحات و…، دارد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: