کد خبر: ۳۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 20
شفاآنلاين -هشتمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد ۱۹ شهریور در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.
خبرگزاری فارس: هشتمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد ۱۹ شهریور برگزار می‌شود

به گزارش شفاآنلاين، این کنگره با همکاری مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز تحقیقات سوء‌ مصرف و وابستگی مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی کشور،ستاد مبارزه با مواد مخدر و انجمن علوم اعصاب ایران برگزار می شود.

 

رمحمد تقی جغتایی رئیس هشتمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با بیان اینکه مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی شروع کننده این کنگره بوده است، گفت: مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف آشنایی متخصصان و مسئولان با آخرین تحقیقات در عرصه بیولوژی اعتیاد، از سال 1386 تاکنون با همکاری مراکز علمی و سازمانهای ذیربط به برگزاری این کنگره اقدام کرده است.

 

وی افزود: هشتمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد به حوزه های مربوط به پیشگیری، درمان، بازتوانی اعتیاد، مباحث مربوط به مسائل ژنتیک در اعتیاد، بیولوژی اعتیاد، ساختارهای ارائه خدمات در اعتیاد می پردازد.

استاد علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه حدود 1400 مقاله در این کنگره ارائه شده است،گفت: در این کنگره 2 جایزه ویژه به محققین جوان که در حوزه اعتیاد کار می کنند، اهداء خواهد شد. یکی از این جوایز "جایزه طب اعتیاد ایزاما" (EZAMA ) است. در این قسمت 700 مقاله از افراد جوان ارسال و داوری آن انجام شده است که نتایج آن در کنگره اعلام و تعدادی از آنها به عنوان برترین انتخاب می‌شوند.

 

همچنین سازمان بهزیستی کشور نیز جایزه‌ای را با عنوان جایزه پیشگیری به سه مقاله برتر در حوزه پیشگیری اعطاء می‌کند.

 

جغتائی افزود: از ویژگی های دیگر کنگره امسال این است که مهمانها و اساتید بنام این حوزه از کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، ژاپن، اتریش و   همچنین 15 نفر از اساتید و محققان بین المللی در این کنگره شرکت می کنند. این افراد کسانی هستند که یا در کشورخود بعنوان مسؤل علمی مباحث مربوط به اعتیاد هستند یا نماینده سازمانهای بین المللی مربوط به سلامت هستند.

وی با بیان این مطلب که پیش بینی می شود کنگره امسال ۳هزار نفر شرکت کننده خواهد داشت، گفت: شرکت کنندگان در این کنگره از طیف مختلف پزشکان شامل روانپزشکان، پزشکان عمومی، متخصصان داخلی و کسانی که در مباحث پایه اعتیاد مطالعه می کنند که شامل متخصصان علوم اعصاب، PHD علوم اعصاب ،فیزیولوژی، فارماکولوژی، آناتومی، سم شناسی، بیولوژی  و کارشناسان پیشگیری از اعتیاد از شبکه های کشوری ، وزارت اموزش و پرورش، ستاد مبارزه با مواد مخدر، کارشناسان مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور هستند.

 

این کنگره دارای 18 امتیاز باز آموزی می باشد وعناوینی چون تشخیص و سنجش اعتیاد -مصرف الکل و عوارض آن روان درمان های اعتیاد،- رفتارهای جنسی در سوءمصرف مواد -پرستاری و مددکاری در اعتیاد،- مشکلات جسمی در مصرف مواد،اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد- پیشگیری از اعتیاد -اعتیاد و مسائل قانونی، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، درمان و بازتوانی در اعتیاد،اعتیاد در کودکان و مسائل اجتماعی و اعتیاد از جمله مباحث مورد نظر در این کنگره خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: