کد خبر: ۳۱۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 20
این تیم تا کنون موفق به کسب پنج عنوان قهرمانی جهان شده و پرافتخارترین تیم مسابقات به شمار می‌رود.
شفاآنلاین -تیم ملی فوتبال برزیل قهرمان پنج دوره جام جهانی فوتبال برای حضور در این تورنمنت به کشور قطر رسید.

به گزارش شفاآنلاین، تیم ملی فوتبال برزیل که برای حضور قدرتمند در جام جهانی، پس از پایان اردو آماده‌سازی خود در ایتالیا، ساعتی پیش وارد قطر شد. تیم ملی فوتبال برزیل در گروه هفتم با صربستان، سوئیس و کامرون هم‌گروه است.

نخستین دیدار تیم ملی برزیل در جام جهانی روز پنج‌شنبه برابر صربستان خواهد بود.

این تیم تا کنون موفق به کسب پنج عنوان قهرمانی جهان شده و پرافتخارترین تیم مسابقات به شمار می‌رود. برزیل همچنین با ۲۲ حضور باسابقه‌ترین تیم ادوار جام جهانی است. آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان دیار قهوه به سال ۲۰۰۲ و جام جهانی کره و ژاپن بازمی‌گردد. شاگردان فلیپ اسکولاری در آن سال با شکست ۲ بر صفر آلمان این عنوان را جشن گرفتند.

برزیلی‌ها در جام جهانی ۲۰۰۶ با شکست در برابر فرانسه، جام جهانی ۲۰۱۰ با شکست در برابر هلند و در جام جهانی ۲۰۱۴ با شکست در برابر تیم ملی فوتبال آلمان نتوانستند به دیدار نهایی جام جهانی برسند. این تیم در سال ۲۰۱۴ و با وجود میزبانی مسابقات به عنوانی بهتر از چهارم نرسید. سلسائو (لقب تیم ملی برزیل) در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب بلژیک شد.

تیم ملی فوتبال برزیل در جام‌های جهانی ۱۹۵۸ سوئد، ۱۹۶۲ شیلی، ۱۹۷۰ مکزیک، ۱۹۹۴ آمریکا و ۲۰۰۲ کره و ژاپن موفق به فتح جام جهانی شد.

پله اسطوره فوتبال این کشور تنها بازیکنی است که سه دوره در جشن قهرمانی حضور داشته و کافو نیز سه فینال متوالی را با این تجربه کرده است. رونالدو برزیلی نیز با ۱۵ گل دومین گلزن برتر جام جهانی فوتبال به شمار می‌آید. کلوزه از آلمان با ۱۶ گل در صدر قرار دارد.

ماریو زاگالو دیگر اسطوره فوتبال برزیل از جمله نفراتی است که به عنوان بازیکن و مربی جام جهانی فوتبال را فتح کرده است. فرانتس بکن باوئر و دیدیه دشان نیز شرایطی مشابه زاگالو برزیلی دارند. برزیل همچنین با کسب سه عنوان قهرمانی جام ژول‌ریمه کاپ اصلی این مسابقات را برای همیشه به خانه برد. البته این کاپ پس از چند سال به سرقت رفت و سرنوشت نامعلومی دارد.

بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال عصر امروز با برگزاری دیدار تیم‌های قطر و اکوادور در ورزشگاه البیت به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: