کد خبر: ۳۱۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 17
تحقیقات نشان می‌دهد روشی که توسط آن، نوزاد به دنیا آمده است با نحوه واکنش سیستم ایمنی بدنش به دو واکسن کلیدی دوران کودکی مرتبط است.
شفاآنلاین>سلامت>مشخص شده نوزادانی که به طور طبیعی متولد می‌شوند، در مقایسه با نوزادانی که از طریق سزارین به دنیا می‌آیند، سطح آنتی‌بادی بالاتری دارند که از آن‌ها در برابر باکتری‌هایی که باعث عفونت ریه و مننژیت می‌شوند، محافظت می‌کند.
به گزارش شفاآنلاین:پژوهشگران رابطه بین میکروب‌های روده و سطوح آنتی بادی را پس از واکسیناسیون در گروهی متشکل از 120 نوزاد که در هفته‌های 8 و 12 علیه عفونت‌های ریوی و مننژیت واکسینه شدند، مورد بررسی قرار دادند.
بنا بر اعلام وبگاه ساینس دیلی، محققان رشد میکروبیوم‌های روده را در سال اول زندگی کودک و پاسخ ایمنی آن‌ها به واکسن‌ها را با آزمایش نمونه‌های بزاق در 12 و 18 ماهگی دنبال کردند.
در 101 نوزادی که از لحاظ واکسن حفاظت کننده در مقابل عفونت‌های ریوی، برای آنتی‌بادی‌ها آزمایش شدند، پژوهشگران دو برابر میزان آنتی‌بادی را در نوزادانی که به طور طبیعی به دنیا آمدند در مقایسه با آن‌هایی که با سزارین به دنیا آمدند، یافتند.
تغذیه با شیر مادر با 3.5 برابر سطوح آنتی بادی بالاتر در مقایسه با کودکانی که با شیر خشک تغذیه شده بودند، مرتبط بود.
میزان آنتی بادی در نتیجه واکسنی که در برابر مننژیت محافظت می‌کند بر روی 66 نوزاد آزمایش شد. کارشناسان دریافتند که سطح آنتی بادی‌ها برای نوزادانی که به طور طبیعی به دنیا می‌آیند، بدون توجه به شیردهی، 1.7 برابر بیشتر از آن‌هایی است که از طریق سزارین به دنیا می‌آیند.
میکروبیوم روده در بدو تولد رشد می‌کند و در چند ماه اول زندگی به سرعت رشد می‌کند و بیشتر تحت تأثیر روش زایمان، شیردهی و مصرف آنتی بیوتیک است.
محققان دانشگاه ادینبرگ اسکاتلند ارتباط واضحی بین میکروب‌های روده نوزادان و سطح آنتی بادی‌ها پیدا کرد.
تیم تحقیق نتیجه گیری می‌کند که میکروبیوم نوزادان در اوایل زندگی به واکنش سیستم ایمنی بدن به واکسن‌ها کمک می‌کند و سطح محافظت در برابر برخی عفونت‌ها را در دوران کودکی تعیین می‌کند.
کارشناسان معتقدند برنامه‌های واکسیناسیون نیز می‌تواند بر اساس نحوه زایمان یا تجزیه و تحلیل میکروبیوم نوزاد در آینده تنظیم شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: