کد خبر: ۳۱۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 15
قرار بر این بود سوال از وزیر بهداشت توسط 19 نماینده مجلس مطرح شود که تنها 2 نماینده از وزیر بهداشت سوال پرسیدند و همین دو نماینده هم از پاسخ های وزیر بهداشت قانع شدند! 4 نماینده در اقدامی عجیب سوال خود را پس گرفتند، 4 نماینده سوالات خود را به تعویق انداختند و سه نماینده هم در نشست حضور نداشتند!
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت امروز در صحن علنی مجلس گزارشی درباره طرح دارویار ارائه داد که هیچ نکته جدیدی در این گزارش نبود و عجیب اینکه نمایندگانی که برای مشکلات طرح دارویار و کمبودهای شدید دارویی وزیر را به مجلس کشانده بودند به سرعت از این گزارش تکراری اقناع شدند!

به گزارش شفاآنلاین: البته قرار بر این بود سوال از وزیر بهداشت توسط 19 نماینده مجلس مطرح شود که تنها 2 نماینده از وزیر بهداشت سوال پرسیدند و همین دو نماینده هم از پاسخ های وزیر بهداشت قانع شدند! 4 نماینده در اقدامی عجیب سوال خود را پس گرفتند، 4 نماینده سوالات خود را به تعویق انداختند و سه نماینده هم در نشست حضور نداشتند!

آیا کشاندن وزیر بهداشت به مجلس و طرح سوال از او نمایشی از سوی نمایندگان بود تا در برابر مشکلات بحرانی حوزه دارو رفع تکلیف کرده باشند یا طبق گفته ی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس که پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته میان نمایندگان سوال کننده و وزیر و معاونان ایشان برخی سوالات مراعا و برخی به تعویق افتاد و برخی نمایندگان نیز قانع شدند.» لابی صورت گرفت و وعده هایی داده شد؟

چطور از میان 19 نماینده تنها دو نماینده سوال خود را مطرح کردند و همین دو نماینده هم از گزارش تکراری وزیر بهداشت قانع شدند؟

در حالیکه مردم با شدیدترین نوع کمبودهای دارویی مواجه هستند.آنتبی بیوتیک در فصل سرما که پرمصرف ترین داروی کشور است نایاب میشود تولیدات داخل یکباره افزایش قیمت تا 600 درصدی میگیرد ،یک روز خبر از کمبود اسپری سالبوتامول و روز دیگر خبر از کمبود انواع انسولین منتشر میشود آیا تغییری اتفاق افتاده که مردم بی خبر هستند و نمایندگان میدانند که اگر اینطور است باید صریحا پاسخگو باشند که چه برنامه جدیدی ارائه شد که نمایندگان را قانع کرد؟

دولتی که ادعای تامین چندمیلیون دُز واکسن کرونا را کرد ، چقدر دیر و نه کامل مشکل کمبود داروهایی مثل آنتی بیوتیک و سِرُم را با واردات حل کرد حالا با همان حرف ها و برنامه های شعارگونه و تکراری نمایندگان را قانع کرد.

به گفته ی خاتمی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برخی نمایندگان درخواست های غیرمنطقی داشته اند و حالا اعلام میشود که نمایندگان طی گفتگو با وزیر و معاونانش از سوال خود صرف نظر کردند.

لازم به ذکر است که صبح امروز جلسه علنی سوال از وزیر بهداشت برگزار شد که طبق گفته زهرا شیخی ،سخنگوی کمسیون بهداشت و درما مجلس قرار بود : 29 سوال توسط 19 نماینده مطرح شود که 2 نماینده 4 سوال را مطرح کردند و از پاسخ های وزیر قانع شدند، سوالات 6 نماینده مراعا ماند و 4 نماینده سوالات خود را پس گرفتند و 4 نماینده دیگر نیز سوالات خود را به تعویق انداختند و سه نماینده نیز در نشست حاضر نشدند.

سوالات در این زمینه ها قرار بود مطرح شود :

  • در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی، پزشک، نیروی متخصص و تخت بیمارستانی،
  • احداث دانشکده پرستاری، پزشکان پروازی و استفاده از پزشکان متعهد به خدمت در مناطق محروم (استفاده از سهمیه مناطق محروم) به عنوان مدیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی،
  • پرداخت پاداش پایان خدمت پرسنل دانشگاه،
  • کمبود اورژانس هوایی،
  • ضعف مدیریت، عدم تجهیز و احداث بیمارستان ها
  • برخی سوالات نیز ملی و در مورد کمبود دارو و سرم بودند.سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: