کد خبر: ۳۱۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 14
کارشناسان بهداشتی علائم جدیدترین زیرسویه‌های امیکرون را گزارش کردند.
شفاآنلاین>سلامت>پزشکان می‌گویند، علائم سویه امیکرون و زیرمجموعه‌های آن مشابه است، همه آن‌ها هنوز کووید هستند و هنوز هم می‌توانند باعث بیماری شدید شوند.

به گفته کارشناسان، زیرسویه‌های امیکرون همچنان علل اصلی عفونت‌های کووید در سراسر جهان هستند. نسخه اصلی این سویه که اکنون با نام BA.۱ شناخته می‌شود، برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۱ شناسایی و باعث افزایش شدید موارد در زمستان سال گذشته در ایالات متحده شد. اکنون امیکرون و زیرمجموعه‌های ابتدایی آن جای خود را به انبوهی از زیرمجموعه‌های دیگر داده‌اند.

 به گزارش شفاآنلاین:تنها چند هفته پس از آن که نسل BA.۲ باعث افزایش موج جدید کرونا در سطح جهانی شد، دو نوع  دیگر ویروس امیکرون در سراسر جهان در حال افزایش هستند. BA.۴  و BA.۵ برای اولین بار توسط دانشمندان در آوریل در آفریقای جنوبی مشاهده شد و با افزایش بعدی موارد در دنیا مرتبط شد، BA.۴  و BA.۵ جدیدترین اعضای خانواده رو به رشد ویروس کووید هستندکه در ده‌ها کشور در سراسر جهان شناسایی شده اند.

روی گولیک، رئیس بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی ویل کورنل و نیویورک-پرسبیترین گفت: علائم معمولی زیر سویه‌های امیکرون عبارتند از:

گلو درد
سرفه کردن
خستگی
گرفتگی بینی
آبریزش بینی
سردرد
درد‌های عضلانی

آرماندو مزا، محقق بیماری‌های عفونی در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه فناوری تگزاس در ال پاسو گفت، برخلاف انواع قبلی سویه‌های کرونا مانند دلتا که بر ریه‌ها تأثیر می‌گذاشت، امیکرون و زیرشاخه‌های آن نواحی فوقانی سیستم تنفسی مثل نای، حلق و مجرای بینی را درگیر می‌کنند. این علائم می‌تواند شامل احتقان، گلودرد و تغییر در طعم و بو باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: