کد خبر: ۳۱۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 12
کیفیت هوای تهران در ساعات ابتدایی امروز بر روی عدد ۱۳۱ یعنی در بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که آلودگی هوا در برخی مناطق تهران از این شاخص فراتر رفته و به عدد 200 نزدیک شده است.
شفاآنلاین>سلامت>هم اکنون کیفیت هوای تهران در 13 ایستگاه در وضعیت قرمز قرار دارد و شاهد بیشترین میزان آلودگی در پاسداران منطقه 3 با شاخص 182 هستیم.

به گزارش شفاآنلاین:همچنین در ساعت 13 امروز دانشگاه علم و صنعت با شاخص 173 ، شهرداری منطقه 19 با شاخص 169، پارک شکوفه منطقه 14 با شاخص 167، شهرداری مرکز منطقه 12 با شاخص 165، شهرداری منطقه 2 با شاخص 162،شهرداری منطقه 11 با شاخص 160،شهرداری منطقه 21 با شاخص 160، ستاد بحران منطقه 7 با شاخص 158، تربیت مدرس منطقه 6 با شاخص 158، پارک رازی منطقه 11 با شاخص 158،میدان امام خمینی منطقه 12 با شاخص 154 و اقدسیه منطقه یک با شاخص 151 دارای بیشترین آلودگی در شهر تهران هستند.

هوای تهران در  وضعیت قرمز قرار گرفت

با توجه اینکه تعداد روزهای دارای هوای آلوده در بهار و تابستان امسال نسبت به دو سال گذشته افزایش داشت کارشناسان پیش بینی هوای آلوده را برای پاییز داشتند.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا، پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ روز هوای قابل قبول، ۸۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۸ روز هوای ناسالم، ۲ روز هوای بسیار ناسالم، ۲ روز هوای خطرناک و تنها دو روز هوای پاک را تجربه کردند.

داریوش گل‌علیزاده سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در نهمین نشست کمیته تخصصی محیط زیست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفته بود:« کاهش آلودگی هوا در اولویت هیچ کس نیست بنابراین نمی‌توان انتظار هوای بهتری داشت حتی اگر سوخت و خودروها در کشور استاندارد شود اما باز هم وضعیت هوا به‌طور کامل بهتر نمی‌شود چراکه ۹۴ درصد تولید انرژی کشور در موتورخانه‌های منازل، کارخانه‌ها و ... برپایه سوخت‌های فسیلی است.»

این بی توجهی به آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها در حالی است که هفته گذشته عباس شاهسونی رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، آمار هولناکی از مرگ بر اثر آلودگی هوا در کشور داد و در گفت و گویی اعلام کرد: «در مطالعه وزارت بهداشت در ۲۷ شهر با جمعیت تقریبا ۳۵ میلیون نفر مشخص شد در سال ۱۴۰۰ میزان مرگ‌های منتسب با ذرات معلق در کشور ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است که از این میان سهم تهران ۶۴۰۰ مرگ اعلام شد.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: