کد خبر: ۳۱۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 10
تنها موضوعی که وجود دارد این است که بعضی از شرکت‌های بیمه در پرداخت هزینه دارو تعهد نداشته و این موجب می‌شود، تعدادی از داروخانه‌ها، داروهای طرف قرارداد آن شرکت بیمه را عرضه نکنند
شفاآنلاین>سلامت>معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کمبود دارو قابل‌ انکار نیست، گفت: در شرایط فعلی کمبود دارو در کشور و استان وجود دارد، این در حالی است که تولید آنتی‌بیوتیک با نهایت ظرفیت در حال انجام است وبه زودی مشکل کمبود رفع می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:محمود اعتباری درخصوص کمبود دارو در داروخانه‌ها، اظهار کرد: با توجه به عرضه نشدن داروهای بیماران خاص، آن‌ها امکان تأمین داروهای خود را در داروخانه‌های عمومی ندارند.

وی با اشاره به اینکه با کمبود اقلام دارویی مواجه نیستیم و تنها داروهای بیماران خاص با کمبود مواجه است، ادامه داد: تنها موضوعی که وجود دارد این است که بعضی از شرکت‌های بیمه در پرداخت هزینه دارو تعهد نداشته و این موجب می‌شود، تعدادی از داروخانه‌ها، داروهای طرف قرارداد آن شرکت بیمه را عرضه نکنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: البته کمبود دارو قابل انکار نیست، در شرایط فعلی کمبود دارو در کشور و استان وجود دارد، این در حالی است که تولید آنتی‌بیوتیک با نهایت ظرفیت در حال انجام است و به زودی مشکل کمبود دارو رفع می‌شود.

وی درخصوص افزایش قیمت دارو، خاطرنشان کرد: تغییر سیاست‌های دولت و حذف ارز دولتی موجب گرانی دارو شد، اما این افزایش قیمت به عهده بیمه طرف قرارداد پرداخت‌کننده خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: