کد خبر: ۳۱۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022November 02
عمل جراحی خارج کردن تومور مغزی همزمان با سونوگرافی برای نخستین بار در مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت با موفقیت انجام شد.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر حیدرعلی بالو رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور مغزی برای نخستین بار در گیلان با استفاده از سونوگرافی هنگام جراحی به دستان دکتر ظهیر ریحانیان متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی درمانی پورسینا با موفقیت انجام شد.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر ظهیر ریحانیان با بیان اینکه روش به کارگیری سونوگرافی هنگام عمل به عنوان یکی از روش‌های نوین جراحی تومور در جهان است، افزود: در این روش، نمایش اندازه، محل و ماهیت عروقی تومور و فضای مجاور آن به جراح کمک می‌کند تا بتواند تومور را بدون آسیب به بافت مغز خارج کرده و بیمار به زودی سلامتش را به دست می‌آورد.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به تومور مغزی در سال‌های اخیر ، افزود: بیمار ، بانوی ۵۰ ساله‌ای است که به علت سردرد و ضعف حرکتی اندام‌ها به کلینیک مراجعه کرده بود که در بررسی تصویربرداری‌ها، تومور وی بزرگ تشخیص داده شد و با استفاده از سونوگرافی هنگام عمل جراحی، تومور خارج شده و هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: