کد خبر: ۳۱۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 20
یک مطالعه منتشر شده در مجله Arthritis & Rheumatology شواهد جدیدی را ارائه کرده است که باکتری های روده در ایجاد آرتریت روماتوئید نقش دارند.
شفاآنلاین>سلامت>این تحقیق نشان می‌دهد که یک پاسخ ایمنی غیرطبیعی به گونه‌ای نسبتاً رایج از باکتری‌های روده می‌تواند بر توسعه آرتریت تأثیر بگذارد.

 به گزارش شفاآنلاین:آرتریت روماتوئید به طور گسترده ای به عنوان یک بیماری چند عاملی در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که هیچ ژن یا قرار گرفتن در معرض محیطی به تنهایی مسئول توسعه آن نیست. در عوض، مجموعه ای از عوامل به احتمال زیاد برای تحریک رفتار خودایمنی ممکن است در ایجاد و گسترش این بیماری نقش داشته باشند.

تعداد فزاینده ای از شواهد نشان می دهد که میکروبیوم روده نقش اولیه بیماری را بازی می کند. در واقع، یک سویه باکتریایی خاص در سال‌های اخیر کانون تحقیقات بسیاری بوده است.
Prevotella copri به طور کلی به عنوان یک سویه مضر از باکتری های روده در نظر گرفته نمی شود. این را می توان در میکروبیوم اکثر افراد یافت و حتی با رژیم های غذایی پر فیبر و کم چرب مرتبط است. اما در دهه گذشته برخی تحقیقات ارتباطی بین آرتریت روماتوئید و سطوح غیر طبیعی Prevotella copri را پیدا کرده اند.

این مطالعه جدید به طور خاص سطوح خونی یک آنتی بادی ایمنی تولید شده برای هدف قرار دادن پروتئین خاصی که توسط Prevotella copri تولید می شود را بررسی کرد. محققان نه تنها به این موضوع علاقه مند بودند که آیا افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید از قبل، پاسخ ایمنی بیش از حد به این پروتئین باکتریایی خاص نشان می‌دهند، بلکه آن‌ها گروه‌هایی از افراد را در مراحل اولیه بیماری و گروه‌هایی که در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری طبقه‌بندی شده بودند، بررسی کردند.

روش تحلیلی نشان داد که افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید در مقایسه با افراد سالم سطوح بالاتری از آنتی بادی ها را نشان می دهند. اما به طور قابل توجهی، افرادی که در معرض خطر بالای این بیماری بودند، سطوح بالاتری از آنتی بادی ها را در مقایسه با گروه کنترل نشان دادند.

این تفاوت در سطوح آنتی بادی نشان دهنده یک رابطه علت و معلولی احتمالی است. زیرا افرادی که ابتلای آنها به آرتریت روماتوئید قطعی تشخیص داده شده بود، در مقایسه با افرادی که در مراحل اولیه بیماری بودند، سطوح بالاتری از آنتی بادی ها را نشان دادند.

البته این شواهد به دور از قطعیت است و سوالات جدی باقی می ماند. در حالی که ممکن است بین افزایش فعالیت ایمنی علیه این پروتئین باکتریایی و آرتریت روماتوئید ارتباط وجود داشته باشد، لزوماً به این معنی نیست که این رابطه باعث پیشرفت بیماری می شود.

با این وجود، یک مطالعه در سال 2017 قبلاً این فرضیه را مطرح کرده است که چگونه این پروتئین خاص Prevotella copri می تواند به طور قابل قبولی فعالیت خود ایمنی را که منجر به التهاب آرتریت می شود، تحریک کند. اما این هنوز به طور باورنکردنی حدس و گمان است و جنیفر سیفرت، نویسنده مسئول در تحقیق جدید، گفت که این یافته ها برای درک بهتر هر رابطه بالقوه بین باکتری های روده و آرتریت روماتوئید (RA) تحقیقات بیشتری را طلب می کند.

وی بیان کرد: امید ما این است که این یافته ها بتواند به توضیح بیشتر نقش اتیولوژیک (سبب شناختی ) پیچیده ترکیبات باکتریایی در افرادی که در معرض خطر ابتلا به RA و مبتلا به RA کمک کند تا بتوان روش های پیشگیری بهتر و روش های درمانی بهتری را توسعه داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
0
باکتریها مثل چوپان ودامدار هستند گرگ دشمن اصلی گله نیست چوپان قاتل ودشمن جان گله است هدف از نگهداری فروختن به قصاب وکباب است
میکروب‌های روده هم بدن انسان را به استعمار وبردگی گرفته اند پروبیوتیک همان استعمار بریتانیا است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: