کد خبر: ۳۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 17
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جزایر مختلف وضع قانون در وزارت بهداشت وجود دارد که گاهی مواقع این قوانین در مغایرت با هم نیز قرار می گیرد.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر «سید حسن هاشمی» در همایش معاونان حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: یکی از اقدامات خوبی که معاونت حقوقی وزارت بهداشت می تواند انجام دهد این است که به قوانین وزارت بهداشت با توجه به این جزایر وضع قانون، ساماندهی دهد.

وی ساماندهی مقررات و قوانین برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات را ضروری برشمرد و گفت: گاهی مواقع از قسمت های «بد» یک آیین نامه برای ارائه دهندگان خدمت استفاده می کنند این در حالی است که دفاتر حقوقی وزارتخانه یا دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی نباید مقابل مدیران ارشد سلامت قرار بگیرند.

وی به معاونان حقوقی حوزه سلامت تاکید کرد که حرمت داری مسوولان حوزه سلامت را با رعایت نظم و انضباط حتما داشته باشند.

وی به سر و سامان دادن املاک وزارت بهداشت و مستندسازی آنها توسط معاونین حقوقی تاکید کرد و گفت: در هر استان و شهرستانی که می رویم به ظاهر وزارت بهداشت مالکیت هایی دارد این در حالی است که این گونه نیست.

وی با اشاره به این که عمر مدیریت و مسوولیت در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کوتاه است گفت: به همین علت است که مسوولین این حوزه به دنبال مستندسازی نمی روند و حتی فکر می کنند که بخش حقوقی برای آنها مشکلاتی ایجاد می کند این در حالی است که بخش حقوقی حوزه سلامت در جهت رفع مشکلات همین مسوولین باید باشد.

وی در عین حال با اشاره به اهمیت دادن و توجه به گیرندگان خدمت که هم مردم هستند نیز تاکید کرد و گفت: یک دقیقه برای وزیر یا مسوول نمی ارزد که حقی از کسی ضایع شود باید طرف مردم را گرفت.



** سالانه به علت هزینه های درمانی 700 هزار نفر زیر خط فقر قرار می گیرند

وزیر بهداشت در ادامه گفت: هر سال 700 هزار نفر از هموطنان به علت مشکلات درمانی زیر خط فقر قرار می گیرند و باید از این آسیب دیدگان نیز حمایت لازم انجام شود.

وی به معاونان حقوقی حوزه سلامت تاکید کرد که دولت را برای رفع مشکلات مردم یاری کنند.



*** مجری با جرات برای تجمیع بیمه ها ضروری است

وزیر بهداشت به یکپارچه سازی پرداختی ها به حوزه سلامت و همچنین یکپارچه سازی ارائه خدمات تاکید کرد و گفت: این عدم یکپارچگی مردم را آزار می دهد.

وی تجمیع بیمه ها را ضروری دانست و اظهارداشت: باید یک مجری با جرات برای سر و سامان دادن به این امر فعالیت کند و همچنین باید از خدمات رسانی دوگانه در بخش های خصوصی و دولتی به تدریج جلوگیری شود.

وی در خصوص ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب نیز گفت: این سیاست ها فصل الخطاب حوزه سلامت است و امیدواریم شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه کافی مبنی بر عدم مغایرت در مصوبات آتی داشته باشند.

وی با اشاره به قانون بودجه سال 94 و در حال تدوین بودن برنامه ششم توسعه اظهار امیدواری کرد که تمام خدمات در حوزه سلامت یکپارچه ارائه شود.



*** دولت رودربایسی نداشته باشد

وزیر بهداشت با اشاره به این که حوزه سلامت از اولویت های این دولت است گفت: اگر بخواهیم تحول واقعی در حوزه سلامت ایجاد کنیم باید هم دولت و هم مجلس تصمیم های جدی در این خصوص بگیرند که در این راستا مجلس شورای اسلامی کار خود را انجام داده است.

هاشمی ادامه داد: در زمان حاضر نوبت دولت است که رودربایسی را کنار بگذارد و برای تصمیم سازی در راستای تحول نظام سلامت از تجربیات دنیا و منطقه استفاده کند.

همایش دو روزه علمی کاربردی مدیران و کارشناسی حقوقی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، سازمان ها، موسسات و مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) با حضور معاون حقوقی رییس جمهور و وزیر بهداشت آغاز به کار کرد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: