کد خبر: ۳۱۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 11
نخستین گردهمایی پزشکی مراقبت‌های پایه با ۱۵ امتیاز بازآموزی با حضور ۲۵۰۰ تن از پزشکان عمومی سراسر کشور، آبان‌ سال جاری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>توحید سیف برقی دبیر علمی نخستین گردهمایی پزشکی مراقبت‌های اولیه گفت: بعد از گذشت حدود سه سال از ممنوعیت برگزاری تجمعات، بزرگترین گردهمایی پزشکان سراسر کشور در این همایش و همزمان با هفته جهانی دیابت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران شکل می‌گیرد.

 به گزارش شفاآنلاین:وی اظهار داشت: هدف از این گردهمایی، مرور تازه‌های پزشکی و تبادلات علمی، اشتراک‌گذاری تجربیات علمی و عملی جامعه پزشکی کشور در دوران پاندمی و ارائه نتایج تحقیقات و مطالعات بالینی در موضوع مربوط به کرونا و سایر موضوعات دیگر است.

به گفته دبیر علمی نخستین گردهمایی پزشکی مراقبت‌های اولیه، بیش از ۸۰ سخنران از استادان شاخص دانشگاه‌های علوم پزشکی در پنج سالن موازی به ارائه تازه‌های علمی در ۱۵ موضوع مختلف در حوزه مراقبت‌های پزشکی پایه خواهند پرداخت.

سیف برقی افزود: پیشگیری و درمان غیرجراحی چاقی، تجویز و مصرف مکمل‌های دارویی و ورزشی، تازه‌های تشخیص و درمان دیابت، تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک در بیماری‌ها، ورزش‌درمانی در بیماری‌های شایع، کم‌کاری و پرکاری تیروئید، تشخیص و درمان بیماری‌های شایع اطفال، بیماری‌های شایع زنان، فشار خون، نحوه ارزیابی و برخورد با اختلالات جنسی در زنان و مردان، بیماری‌های انسداد ریه، عوارض طولانی‌مدت ریوی و قلبی کرونا، تفسیر نوار قلب، اورژانس‌های قلبی و تازه‌های مراقبت‌های پوست و مو از محورهای این گردهمایی است.

وی تصریح کرد: در کنار این گردهمایی، شرکت‌های دارویی و شرکت‌های تجهیزات پزشکی در قالب نمایشگاه به معرفی تازه‌ترین محصولات خود خواهند پرداخت و این نمایشگاه با حضور برترین برندهای این حوزه، حضوری پررنگ و پویا دارد.

مراقبت‌های پایه سلامت، متشکل از مجموعه مراقبت‌های روزانه از سوی گروه‌های مختلف نظام سلامت است که تضمین‌کننده مراقبت‌هایی مداوم در سیستم بهداشتی و مراقبت‌های تخصصی بعدی است. معمولاً افراد جامعه مراقبت‌های اولیه را از گروه‌هایی مانند پزشکان عمومی یا پزشکان خانواده دریافت می‌کنند و بسته به ماهیت و وضعیت سلامتی، ممکن است بیماران برای مراقبت‌های ثانویه یا ثالث ارجاع شوند. سازمان جهانی بهداشت، ارائه مراقبت‌های اولیه ضروری را به عنوان یک جزء جدایی‌ناپذیر از استراتژی‌های مراقبت‌های فراگیر می‌داند که شامل گسترده‌ترین دامنه مراقبت‌های پزشکی همه بیماران با تمام سنین، با هر خاستگاه اجتماعی-اقتصادی و جغرافیایی و بیمارانی که به دنبال حفظ سلامت مطلوب هستند و بیمارانی با انواع مشکلات حاد و مزمن جسمی، روانی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند نیز می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: