کد خبر: ۳۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 16
شفاآنلاین- برای نخستین بارو در پی تاکید وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تیرماه سال جاری درتمام مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور، مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز زنان باردار بصورت رایگان در اختیار این مادران قرارمی گیرد.
به گزارش شفاآنلاین، رییس دفتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره گفت: مادران بارداری که تحت پوشش این برنامه قرارمی گیرند،مکمل آهن، اسید فولیک و مولتی ویتامین مینرال را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

«زهرا عبداللهی» درباره برنامه مکمل یاری ریزمغذی ها برای زنان باردار، افزود: این برنامه به صورت رایگان و از طریق شبکه های بهداشتی ، درمانی کشورانجام می شود.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد: طی سه، چهار سال گذشته به دلیل محدودیت های شدید اعتباری و عدم حمایت ها، تامین و تدارک این مکمل ها با مشکل مواجه شده بود و برخی دانشگاه های علوم پزشکی و استان ها برای اجرای بخشنامه مربوطه، بدون مکمل می ماندند.

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران در این باره گفت: توزیع مکمل ها شامل قرص آهن، اسید فولیک و مولتی ویتامین از تیرماه امسال بین زنان بارداربصورت رایگان آغاز شده است.

«محمد قیوم زاده» افزود: علاوه برتوزیع مکمل بین زنان باردار ، مکمل هایی شامل آهن و ویتامین آ و دی نیز بصورت رایگان بین کودکان توزیع می شود.

وی یادآور شد: پیش از این کمبودهایی در زمینه توزیع مکمل ها وجود داشت که با اجرای این طرح مشکلات تامین نیاز مراجعین برطرف شده است.

پزشکان معتقدند کودک برای رشد سلول، استخوان و اندام های خود به ویتامین ها و موادی که مادر مصرف می کند، نیاز دارد تا بتواند از سلامت برخوردار شود.

به دلیل اهمیت این موضوع پزشکان بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی خاصی مانند کلسیم، اسید فولیک و آهن را در دوران بارداری تجویز می کنند.

براساس توصیه کارشناسان تغذیه ای از آنجایی که کاهش و افزایش مصرف ویتامین ها و مواد معدنی هر دو برای زنان باردار مضرند، ضروری است توجهات لازم را دراین زمینه صورت گیرد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: