کد خبر: ۳۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 22
متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین تشريح كرد:
شفا آنلاین- متخصص پوست، مو و زیبایی در خصوص علل ایجاد میخچه بر پاهای برخی از افراد گفت: این امر ناشی از ایجاد فشارهای مداومی است که از طريق کفش بر پا وارد می شود و اقدام به درمان آن در مراحل اولیه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
دکتر زهره نیکبخت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: همچنین استفاده از کفش های نا مناسب و بدون پوشش مناسب ( بدون جوراب) برای پیاده روی در ایجاد میخچه نیز دخیل اند.

وی تصریح کرد: همچنین ورود ضربه های مداوم به کف، انگشتان و روی پا منجر به شروع و رشد میخچه می شود و به عنوان نسج نا هماهنگ با پوست به صورت ناحیه ای سفت، خشن و بر جسته با فشار به اعصاب و انگشتان پا ایجاد درد می کند.

عضو انجمن متخصصان پوست و مو ادامه داد: فرد مبتلا به دلیل متحمل نشدن درد ناشی از میخچه یا پایش را کمی به داخل خم می کند یا کمی به خارج که این روند باعث سائیدگی مفاصل انگشتان پا و مچ خواهد شد.

وی اظهار داشت: برخی از افراد قبل از مراجعه به پزشک متخصص چسب های حاوی اسید سیلیسیلیک را که به صورت لایه لایه میخچه را از بین می برند نیز از داروخانه ها تهیه می کنند.

وی افزود: اما از آنجا که این چسب ها خیلی ضعیف هستند به طور معمول نتیجه بخش واقع نمی شوند و بیمار مجبور به مراجعه نزد متخصص پوست می شود.پزشك نيزبا استفاده از فرمول خاص یا داروهای قوی تر موجود در بازار روند درمان را با هدف لایه برداری و عدم ایجاد زخم عمیق آغاز می نماید.

نیکبخت خاطرنشان کرد: حال اگر در صورت بروز میخچه مراجعه دیر هنگام صورت گيرد و عمق آن زیاد شده باشد جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود.

وی در خصوص ارتباط شیوع میخچه با جنسیت افراد نيزگفت: در واقع بروز آن بیشتر بستگی به ساعت های متوالی که پاهای فرد در کفش قرار دارند؛ رخ می دهد. در عین حال به دلیل مسطح بودن کفش های آقایان نسبت به خانم ها ابتلا به میخچه در آنان کمتر دیده می شود.

به گفته وی در عین حال خانم هایی که از کفش های پاشنه بلند به مدت طولانی استفاده می کنند در معرض ابتلا به میخچه قرار دارند، ضمن این که بروز آن با افزایش سن بیشتر و در بچه ها کمتر دیده می شود.

وی با اشاره به این که میخچه نیز به صورت خود به خود درمان نمی شود، تأکید کرد: در واقع ضخیم شدن لایه های شاخی پوست به نام "پینه" که حتی در دست هم ایجاد می شود را نباید با میخچه اشتباه گرفت.

متخصص پوست و مو افرادی که با ابزار دفاعی، ورزش های خاص، بارفیکس، داس و امور مربوط به کشاورزی، ماشین آلات و با قیچی های بزرگ صنعتی سر و کار دارند را در معرض ابتلا به پینه دانست.

وی توصیه کرد: در صورت بروز میخچه و احساس درد باید خیلی سریع برای درمان اقدام کرد زیرا با عمیق شدن آن هزینه بالاتر و بهبودی بعد از جراحی طولانی تر می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: