کد خبر: ۳۱۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 17
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: در جهان نیمی از آسیب‌های قابل پیشگیری در مراقبت‌های پزشکی مربوط به دارو است که یک چهارم آن‌ها شدید یا تهدید کننده زندگی است.
شفاآنلاین>سلامت>سازمان بهداشت جهانی «داروی بدون ضرر» را شعار ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲ روز جهانی «ایمنی بیمار» عنوان کرد که تمرکز ویژه‌ای بر ایمنی دارو دارد.
 
به گزارش شفاآنلاین:سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد؛ در جهان نیمی از آسیب‌های قابل پیشگیری در مراقبت‌های پزشکی مربوط به دارو است که یک چهارم آن‌ها شدید یا تهدیدکننده زندگی است.
 
جمعیت سالمند یکی از گروه‌های در معرض بیشترین خطر آسیب‌های دارویی است، به ویژه افرادی که چندین دارو مصرف می‌کنند. میزان بالایی از آسیب‌های مرتبط با دارو هم در مراقبت‌های جراحی، مراقبت‌های ویژه و طب اورژانس دیده می‌شود.
 
خدمات ناایمن دارویی و خطا‌های دارویی یکی از دلایل اصلی صدمات و آسیب‌های قابل اجتناب در سیستم‌های مراقبت بهداشتی در جهان است. هزینه جهانی مرتبط با خطا‌های دارویی سالانه ۴۲ میلیارد دلار برآورد شده است.
 
خطا‌های دارویی به دلیل مسائل سیستمیک و یا عوامل انسانی مانند خستگی، شرایط محیطی نامناسب یا کمبود کارکنان رخ می‌دهد که روی تجویز، رونویسی، توزیع، مدیریت و نظارت تأثیر می‌گذارد. این خطا‌ها می‌تواند منجر به آسیب شدید، ناتوانی و حتی مرگ شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: