کد خبر: ۳۱۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - 2022September 09
انجام برخی کار‌ها در فضای مجازی جرم است و درصورت ارتکاب آن‌ها در فضای مجازی فرد خاطی مجازات می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>بر اساس قانون انتشار، توزیع و معامله محتوای مبتذل و مستهجن خلاف عفت عمومی در ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای جرم است. مرتکب از ۹۱ روز تا دو سال حبس یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:پلیس به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر می‌کنند، هشدار داده است. طبق ماده ۱۷ قانوم جرایم رایانه‌ای، با اثبات عمل مجرمانه‌شان، باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند. زیرا در صورت ارتکاب چنین امری بر اساس قانون، فرد خاطی به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون تا ۴۰ میلون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

تحریک، تشویق، ترغیب، تهدید یا دعوت به فساد و فحشاء و ارتکاب جرائم منافی عفت یا انحرافات جنسی مطابق بند ب ماده ۱۵ قانون جرائم رایانه‌ای و ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی جرم است. مجازات آن از ۹۱ روز تا دو سال حبس یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات است.

اشاعه فحشاء و منکرات مطابق بند ۲ ماده ۶ قانون مطبوعات جرم است. همچنین استفاده ابزاری از افراد اعم از زن و مرد در تصاویر و محتوا، تحقیر و توهین به جنس زن، تبلیغ تشریفات و تجملات نامشروع و غیرقانونی جرم است.

علاوه بر آن اخلال در وحدت ملی و ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه از جمله موارد غیر قانونی است که در ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای آمده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: