کد خبر: ۳۱۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022August 31
سالانه از معلولیت بیش از هشت هزار کودک با غربالگری بینایی پیشگیری می ‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>معاون پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی کشور در مهاباد گفت: با انجام غربالگری بینایی سالانه بطور متوسط از معلولیت بیش از هشت هزار کودک در کشور پیشگیری می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:افروز صفاری فرد، با بیان اینکه طرح غربالگری اختلالات چشم از سال ۱۳۷۵ در سازمان بهزیستی کشور آغاز شده و از برنامه‌ های موفق این سازمان است، افزود: با اجرای این طرح سالانه چهارهزارکودک دارای عارضه تنبلی چشم و چهارهزار کودک دارای سایر اختلالات بینایی شناسایی و با انجام مداخلات درمانی و تجویز عینک ازمعلولیت آنها جلوگیری می ‌شود.

صفاری فرد تصریح کرد: تنبلی چشم عارضه‌ ای است که اگر در زمان طلایی شناسایی و درمان نشود می‌تواند منجر به معلولیت بینایی کودک ‌شود به همین دلیل لازم است کودکان سه تا ۶ ساله، سه بار در طول سالهای عمر خود از نظر تنبلی چشم غربالگری شوند.

وی گفت: در صورتیکه موارد مشکوک شناسایی شدند به بینایی‌ سنج یا اپتومتریست ارجاع داده می ‌شوند و مداخلات بهنگام را دریافت می‌کنند که می‌ تواند شامل تجویز عینک بوده و یا در مواقعی که نیاز به جراحی داشته باشند که به چشم پزشک مراجعه کنند.

صفاری فرد افزود: از ابتدای اجرای این طرح درکشورتاکنون بیش از ۵۰ میلیون مورد غربالگری بینایی انجام شده که در نتیجه آن بیش از ۳۷۰ هزار مورد کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی و با درمان به هنگام از معلولیت بینایی آنها جلوگیری شده است.

معاون پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح غربالگری بینایی امسال برخلاف سالهای قبل از اردیبهشت ماه در کشور آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار کودک سه تا شش ساله زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: