کد خبر: ۳۱۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - 2022August 30
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حوزه درمان در دو دهه گذشته نسبت به حوزه بهداشت بسیار خوب عمل شده، اما تمرکز بر این موضوع باعث غفلت در حوزه‌های دیگر از جمله بهداشت شده است.
شفاآنلاین>سلامت>عباس عبادی ، بیان کرد: همه ما می‌دانیم به عنوان کارکنان و مدیران سلامت متأسفانه یک گسست میان حوزه درمان و بهداشت است و در بخش پیشگیری به علل مختلفی نقصان داریم.
 
به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: در حوزه درمان در دو دهه گذشته نسبت به حوزه بهداشت بسیار خوب عمل شده، اما تمرکز بر این موضوع باعث غفلت در حوزه‌های دیگر شده است.
 
عبادی با بیان اینکه در مسئله توانبخشی اولیه و سریع باید بیشتر توجه شود گفت: بیماران بعد از ترخیص به‌خصوص بیماران مزمن تقریبا رها می‌شدند و بیمار با سوالات بسیاری باقی می‌ماند.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در ۲۸ مرکز در کشور در سال گذشته این بخش پایلوت شد و خوشبختانه رضایت مردم نیز بسیار افزایش پیدا کرد اظهار کرد: بیشتر بخش‌های توسعه در حال حاضر مربوط به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان است، البته نمی‌گوییم در بخش‌های دیگر نبوده است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸ میلیون سالمند داریم که ۱/۵ میلیون آن‌ها بیش از ۳ یا ۴ دارو مصرف می‌کنند، اضافه کرد: ما در کلینیک‌های آموزش به بیمار برای خودمان ماموریت یک‌ماهه پیش‌بینی کردیم که یعنی تا یک ماه بیمار رصد می‌شود، اما بعد از آن فارغ از نگاه معنوی، با نگاه مادی به آن باز هم ادامه روند پیگیری مقرون به‌صرفه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: