کد خبر: ۳۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 14
شفا آنلاين-رئیس اتحادیه چلوکباب و خورش از نبود نرخ‌نامه در این اتحادیه خبر داد و گفت: به علت بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه به کار رفته در چلوکباب و خورش‌ها نمی‌توانیم نرخ ثابتی را تعیین و ابلاغ کنیم.

به گزارش شفا آنلاين،رحمن رحیم پور اظهار کرد: عرضه محصولات خوراکی همچون چلوکباب و چلو خورش توسط کافه ها و رستوران ها انجام می شود و در کنار آنها مساجد و خانواده ها به پخت غذاهای چلو خورش به عنوان منبع درآمد نگاه می کنند.

وی ادامه داد: بیشتر واحدهای صنفی برای حفظ و جذب مشتری از برنج ایرانی استفاده می کنند که در حال حاضر قیمت برنج ایرانی نو 6800 تومان و کهنه آن 7500 تومان است، اما در کنار آن برخی واحدهای صنفی برای کاهش قیمت های خود از برنج غیرایرانی استفاده می کنند.

رئیس اتحادیه چلوکباب و خورش تهران بیان کرد: قیمت و نظارت نسبت به کیفیت و سرمایه گذاری در واحد صنفی صورت می گیرد و نبود نرخ مصوب به دلیل بی ثباتی قیمت مواد اولیه است.

رحیم پور یادآور شد: 90 درصد واحدهای صنفی از گوشت داخلی استفاده کرده که قیمت هر کیلو گوشت پاک کرده راسته برای پخت کباب برگ کیلویی 60 هزار تومان، راسته مخلوط برای پخت کباب کوبیده 40 هزار تومان و گوشت خورشتی ران و سردست کیلویی 40 هزار تومان است.

او با بیان این که وجود واحدهای بدون پروانه کسب معضل این صنف به حساب می آید گفت: به طور میانگین برای خرید چلوکباب کوبیده 10 هزار تومان، چلوکباب برگ 25 هزار تومان و چلوکباب جوجه 300 گرمی 12 هزار تومان هزینه صرف می شود.

وی تاکید کرد: خانواده ها در منازل و 20 درصد مساجد به بهانه جبران هزینه به پخت غذا روی آورده اند که این موضوع خلاف قانون نظام صنفی و رسالت اصلی مساجد است.



تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: