کد خبر: ۳۱۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 21
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و نفوذ گرد و خاک از عراق به غرب کشور خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و نفوذ گرد و خاک از عراق به غرب کشور خبر داد.

 به گزارش شفاآنلاین: صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی ۳ روز آینده در مناطقی از شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و مازندران و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی جنوب فارس و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه (یک، دوم و سوم شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۵ روز آینده برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی ۳ روز آینده در برخی نقاط جنوب غرب و غرب کشور پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه احتمال شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور همسایه عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد که روزهای پایانی هفته موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفی هوا در این مناطق خواهد شد.

ضیایبان ادامه داد: در ۵ روز آینده شرق دریای عمان و در ۲ روز آینده دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۱ مرداد) صاف گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ و روز سه‌شنبه (یک شهریور) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳۰ و ۳۱ مرداد ماه) اهواز با دمای  ۴۸ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.
بارش ۳ روزه باران در برخی مناطق کشور

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور هم در گفتگو با ایرنا از خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی روزهای آینده در نوار شرقی، غرب و جنوب‌غرب کشور خبر داد و اعلام کرد: برای ۳ روز آینده برای برخی استان‌ها بارش رگبار باران و وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: برای ۳ روز آینده در مناطقی از شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در تهران، البرز، قزوین و مازندران و همچنین برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب فارس رگبار باران، گاهی همراه رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی این چند روز برای نوار شرقی کشور وزش بادهای شدید و برای مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی اضافه کرد: همچنین در چند روز آینده در جنوب‌غرب و غرب کشور پدیده گردوغبار موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این مناطق خواهد شد.

وی بیان کرد: از سه‌شنبه احتمال شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد و انتظار می‌رود که برای روزهای پایانی هفته در غرب و جنوب‌غرب کشور شاهد کاهش کیفیت هوا باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی چند روز آینده شرق دریای عمان و برای ۲ روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی در مورد وضعیت هوای تهران هم اظهار داشت: آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان وجود دارد. بیشینه دما در تهران در ایستگاه مهرآباد هم به ۳۴ درجه خواهد رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: