کد خبر: ۳۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 13
شفاآنلاین-رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: برای ترویج ازدواج آسان، سالن‌های پذیرایی از سوی دستگاه‌ها در اختیار جوانان قرار گیرد.

به گزارش شفا آنلاین،مینو اصلانی  در خصوص ازدواج آسان اظهار داشت: ازدواج یکی از مقولات مهم است که تا حدودی در این زمینه غفلت کردیم و به جای اصل موضوع به تجملات که فرع است، پرداختیم.

وی با بیان این که پرداختن به تجملات و برپایی مراسم ازدواج با هزینه‌های گزاف، جوانان را از ازدواج دور می‌کند، ادامه داد:  ازدواج یک مقوله آرامشبخش‌ برای دختر و پسر و حتی خانواده طرفین است که اکنون شاهد به تاخیر افتادن سن ازدواج در کشور شدیم.

** ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص ازدواج آسان

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: فرهنگ‌سازی باید در زمینه ازدواج آسان رخ‌ دهد تا جوانان میزان توقعات خود را کاهش داده و تشکیل زندگی دهند. همچنین می‌توان گفت با وجود افزایش تورم و هزینه‌های زیاد زندگی، برپایی مراسم ازدواج با هزینه‌های زیاد غیر معقول است.

اصلانی با اشاره به این‌که شخصیت افراد با ازدواج تثبیت می‌شود، افزود: با تشکیل زندگی مشترک، جوانان انضباط اقتصادی پیدا کرده و هدفشان در زندگی مشخص می‌شود.

**باید جوانان را به ازدواج به موقع ترغیب کرد

وی ادامه داد: باید جوانان را به ازدواج به موقع ترغیب کرد که این خود یک ضرورت است چراکه وقتی جوانان سن ازدواجشان افزایش می‌یابد، با آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌شوند که باید راهکاری برای مقابله با به تأخیرافتادن سن ازدواج در جوانان یافت.

اصلانی افزود: تبین فلسفه ازدواج برای جوانان از دیگر مواردی است که باید صورت گیرد.

**آسان‌سازی ازدواج از سوی خانواده‌ها و جوانان

رئیس بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: آسان‌سازی ازدواج باید از سوی خانواده‌ها و جوانان صورت گیرد و بدانند خوشبختی در برپایی مراسم ازدواج با هزینه گزاف نیست؛ درواقع با ازدواج آسان هم می توان زندگی مشترک را بدون هیچ مشکلی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه جوانان نباید دچار تجمل‌گرایی شوند، افزود: برای ترویج ازدواج آسان، سالن‌های پذیرایی از سوی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در اختیار جوانان قرار گیرد.

**مطالبه رسانه‌ها از دستگاه‌ها در خصوص ازدواج آسان

اصلانی بیان کرد: رسانه‌ها نقش به سزایی در زمینه ترویج ازدواج آسان در کشور دارند. همچنین آنها باید به عنوان مطالبه از دستگاه‌ها بخواهند که در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اند چراکه باید تمام دستگاه‌ها در این زمینه دغدغه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ازدواج اسان می‌تواند از سوی دستگاه‌های مختلف مدنظر قرار گیرد و آنها نه تنها در خصوص کارکنان بلکه فرزندان آنها نیز در این زمینه باید برنامه داشته باشند، ادامه داد: آموزش ازدواج و تقویت خانواده از مواردی است که دستگاه‌ها باید در کنار آموزش‌های دیگر در ارگان و نهاد مربوطه خود به کارکنان ارائه دهند.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: