کد خبر: ۳۰۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 04
پژوهشگران که نتیجه بررسی‌شان را در ژورنال PLOS Biology منتشر کرده‌اند، گزارش می‌کنند که سویه اُمیکرون در مقایسه با هر دوی ویروس اصلی و سویه دلتا با کارآمدی بیشتری خودش را در سلول‌های پوشاننده بینی کودکان تکثیر می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>بررسی‌های جدید آزمایشگاهی نشان می‌دهند که سویه اُمیکرون کرونا نسبت به سویه‌های قبلی کروناویروس کارآمدی بیشتری در ایجاد عفونت در بینی کودکان و افراد کمسن دارد.
 
 به گزارش شفاآنلاین:از ابتدای پاندمی کرونا مشخص شد که بینی کودکان نسبت به بینی بزرگسالان مقاومت بیشتری در برابر استقرار ویروس کرونا و ایجاد عفونت نشان می‌دهد. بررسی‌ها بر روی گونه اصلی کروناویروس و برخی از سویه‌های بعدی نشان داد که ویروس در پوشش مخاطی بینی‌های کودکان نسبت به بینی‌های بزرگسالان پاسخ‌های ایمنی قوی‌تری ایجاد می‌کند و همچنین در بینی کودکان کارآمدی کمتری در ایجاد نسخه‌هایی از خودش دارد.

اما تجربیات جدید آزمایشگاهی گروهی از پژوهشگران با مخلوط کردن ویروس با سلول‌های مخاطی به دست آمده از ۲۳ کودک سالم و ۱۵ بزرگسال سالم نشان داد که دفاع‌های ضد ویروسی در بینی‌های کودکان «در مورد سویه اُمیکرون به طور قابل‌توجهی توانایی کمتری دارد».

این پژوهشگران که نتیجه بررسی‌شان را در ژورنال PLOS Biology منتشر کرده‌اند، همچنین گزارش می‌کنند که سویه اُمیکرون در مقایسه با هر دوی ویروس اصلی و سویه دلتا با کارآمدی بیشتری خودش را در سلول‌های پوشاننده بینی کودکان تکثیر می‌کند.

این پژوهشگران در حالیکه خواستار بررسی‌های بیشتری در این مورد می‌شوند، می‌گویند:‌«این داده‌ها با پدیده شمار فزاینده عفونت‌های کودکان که در طول موج شیوع اُمیکرون مشاهده شد، مطابقت دارد.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: