کد خبر: ۳۰۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - 2022August 03
دانشمندان انگلیسی موفق شدند تا تا از طریق بازنویسی DNA ، بیماران قلبی ژنتیکی را درمان کنند.
شفاآنلاین>سلامت>گروهی از دانشمندان بین‌المللی از انگلیس ، آمریکا و سنگاپور  که  CureHeart نام دارد ، در تلاشند تا از طریق بازنویسی DNA ، درمانی قابل تزریق برای بیماری‌های قلبی ژنتیکی ایجاد کنند، 

به گزارش شفاآنلاین:این تیم پزشکی 30 میلیون پوند سرمایه از بنیاد قلب انگلیس گرفته اند  و می‌خواهند برای اولین بار در جهان آزمایش‌هایی را اثبات کنند .

محققان قصد دارند برای نخستین بار از تکنیک‌های ژنتیکی دقیق در قلب استفاده کنند تا ژن‌های معیوب را از بین ببرند و از این طریق به درمانی برای بیماری‌های قلبی دست پیدا کنند. آزمایش‌های حیوانی پیش‌تر نشان داده که این تکنیک واقعا موثر است .

پروفسور «نیلش سامانی»، رئیس پزشکی بنیاد قلب بریتانیا می‌گوید: «با یک لحظه سرنوشت‌ساز در زمینه پزشکی قلب و عروق مواجهیم . CureHeart نه تنها می‌تواند با حذف ژن‌های مخربی که در ژن خانوادگی افراد وجود دارد، سازنده اولین درمان برای بیماری‌های ارثی ماهیچه‌های قلب باشد، بلکه قادر است عصر جدیدی را در زمینه قلب‌شناسی دقیق آغاز کند.»

پروفسور «هیو واتکینز» از واحد پزشکی ردکلیف در دانشگاه آکسفورد و محقق ارشد CureHeart می‌گوید: «این تنها فرصت نسل ما برای رهاسازی خانواده‌ها از نگرانی دائمی درباره مرگ ناگهانی، نارسایی قلبی و نیاز احتمالی به پیوند قلب است. ما بعد از 30 سال تحقیق دریافتیم که بسیاری از ژن‌ها و ایرادات ژنتیکی مسئول بیماری‌های ماهیچه قلب هستند. باور داریم که درمان ژنتیکی ما در پنج سال آینده برای آغاز آزمایش‌های بالینی آماده خواهد شد.»

این تیم با ساخت اولین درمان ژنتیکی بیماری‌های قلبی ، می‌تواند گام بزرگی در جهت پزشکی قلب و عروق بردارد. با این حال، آن‌ها اعلام کرده‌اند که برای دستیابی به این هدف به حمایت بی‌وقفه نیاز دارند.

بیماری‌های ماهیچه قلب فقط در بریتانیا 260 هزار نفر را درگیر کرده‌ است و می‌توانند باعث مرگ ناگهانی یا نارسایی پیشرفته قلبی در هر سنی شوند. با توجه به این که ریسک انتقال این ژن‌های معیوب به نسل بعدی 50/50 است، می‌توان پیش‌بینی کرد که حداقل چند نفر از اعضای خانواده به مشکلات قلبی دچار شوند و نیازمند پیوند قلب باشند.صدا و سیما

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار