کد خبر: ۳۰۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۱ - 2022July 18
امروزه صحبت‌های بسیاری درباره ضریب هوشی و تست‌های هوش شنیده می‌شود، که درستی و غلطی این موضوع و اینکه آیا ضریب هوشی می‌تواند نابغه بودن و نبودن افراد را مشخص کند، هنوز هم بحث برانگیز است.
شفاآنلاین>سلامت>آی‌کیو از آن واژه‌هایی است که زیاد به کارش می‌بریم، از آن واژه‌هایی که معنای اصلی‌شان را کمی هم تغییر داده‌ایم.

به گزارش شفاآنلاین:دقت کرده‌اید به‌جای معنی واقعی‌اش که یعنی ضریب هوشی، گاهی حکم کنایه به کم‌هوشی یا بی‌دقتی فرد را پیدا می‌کند؟ از این‌ها که بگذریم، معنای واقعی آی‌کیو چیست؟ آی کیو نرمال چند است؟ در این مقاله درباره این ضریب و مقدار نرمالش خواهیم گفت.

امروزه صحبت‌های بسیاری درباره ضریب هوشی و تست‌های  هوش شنیده می‌شود، که درستی و غلطی این موضوع و اینکه آیا ضریب هوشی می‌تواند نابغه بودن و نبودن افراد را مشخص کند، هنوز هم بحث برانگیز است. اما با این حال، شناسایی ضریب هوشی می‌تواند به افراد کمک کند تا بتوانند توانایی خود در به یاد آوردن موضوعات و اطلاعات و همچنین استدلال بسنجند. در ادامه در مورد ضریب هوشی نرمال صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آی کیو (Intelligence quotient) معیاری پذیرفته شده برای سنجش توانایی‌های ذهنی افراد است. به کمک این معیار، مهارت‌های شناختی مانند توانایی استدلال، منطق و حل مسئله سنجیده می‌شوند. آزمون سنجش ضریب هوشی یا همان تست آی کیو ربط چندانی به دانشتان ندارد. در واقع با این آزمون توانایی‌های ذاتی ذهنتان بررسی می‌شود.
 
تحصیلات، یادگیری و محیط می‌توانند توانایی‌های ذهنی ذاتی را بالا ببرند. آزمون سنجش آی کیو باید در حضور متخصصی حرفه‌ای انجام شود. این روز‌ها در اینترنت آزمون‌های فراوانی برای سنجش هوش وجود دارند، اما بیشترشان جنبه سرگرمی دارند. نتیجه چنین آزمون‌هایی چندان اطمینان بخش نیست. نکته مهم دیگری هم درباره این آزمون هوش وجود دارد. سنجش آی کیو یعنی مقایسه متوسط توانایی‌های ذهنی افرادی با شرایط مشابه، مثلا افراد هم سن وسال.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: