کد خبر: ۳۰۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۲۲ تير ۱۴۰۱ - 2022July 13
طی هفته جاری هوای پایداری در استان گلستان حاکم بود و آخرین خروجی مدل‌ها نیز نشان می‌دهد همچنان الگوی تابستانه در سطح کشور مستقر است و استقرار این سامانه تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌ کل هواشناسی گلستان از تداوم گرمای هوا تا اواسط هفته آینده در این استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد حداکثر دمای گلستان بین ۴۰ تا ۴۵ درجه باقی می‌ماند.

 به گزارش شفاآنلاین: محمود محمدقلی‌پور با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی گلستان گفت: طی هفته جاری هوای پایداری در استان گلستان حاکم بود و آخرین خروجی مدل‌ها نیز نشان می‌دهد همچنان الگوی تابستانه در سطح کشور مستقر است و استقرار این سامانه تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

وی افزود: انتظار داریم آب و هوای استان گلستان تحت تأثیر عوامل محلی اعم از نسیم دریا، نسیم خشکی و باد کوه و دشت قرار گیرد و در ساعات مختلف طول روز وزش بادها و نسیم‌ها را در سطح منطقه خواهیم داشت.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان با بیان اینکه در بعداز ظهر و عصر امروز موقتاً در مناطق میان دشت و شمال استان گلستان وزش باد ایجاد می‌شود، تصریح کرد: این وزش بادها به‌دلیل آنکه اخیراً بارش باران را نداشتیم گاهی اوقات گرد و خاک را به همراه خواهند داشت.
محمدقلی‌پور اضافه کرد: این شرایط دمایی تا اواسط هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت و حداکثر دمای استان گلستان بین ۴۰ تا ۴۵ درجه باقی می‌ماند البته انتظار می‌رود دمای هوا در استان گلستان طی این هفته به بالاتر از ۴۵ درجه نرسد.
وی با بیان اینکه همچنین دمای هوای گلستان در امروز نسبت به روز گذشته یک الی دو درجه خنک‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: روز گذشته حداکثر دمای استان گلستان به بالای ۴۳ درجه رسیده بود که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این شاخص امروز بین ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتی گراد قرار گیرد و حداقل دمای هوا در مرکز استان گلستان نیز ۲۳ درجه و حداکثر دمای این شهر به ۳۲ درجه خواهد رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: