کد خبر: ۳۰۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022June 06
در دیدار وزیر بهداشت کشورمان و وزیر علوم سوریه تاکید شد:
دکتر بهرام عین اللهی اظهار داشت: بنده اطمینان دارم که در حوزه آموزش پزشکی ، دستاوردهای خوبی در همکاری های مشترک علمی بین ایران و سوریه خواهیم داشت که لازم است کارگروهی برای اجرایی کردن همکاری های مورد توافق ، تشکیل شود.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت و علوم ایران و سوریه با تاکید بر ضرورت رفع محدودیت های علمی و دانشگاهی و اشاره به دوستی دو کشور، خواستار افزایش تبادل استاد و دانشجو بین ایران و سوریه شدند.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر بهرام عین اللهی در دیدار بسام بشیر ابراهیم، وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی سوریه که در دمشق برگزار شد، اظهار داشت: بنده اطمینان دارم که در حوزه آموزش پزشکی ، دستاوردهای خوبی در همکاری های مشترک علمی بین ایران و سوریه خواهیم داشت که لازم است کارگروهی برای اجرایی کردن همکاری های مورد توافق ، تشکیل شود.

وی افزود: همایش های علمی مشترک بین ایران و سوریه می تواند در طول سال به میزبانی تهران و دمشق برگزار شود تا  به حل مشکلات نظام سلامت دو کشور، منجر گردد چراکه دو کشور دوست، می توانند به تقویت دانش پزشکی یکدیگر کمک کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مدارک تحصیلی ایران و سوریه می تواند مورد پذیرش دو کشور قرار گیرد، افزود: روابط علمی دو کشور باید تسهیل شده و توسعه یابد. در ایران 65 دانشگاه علوم پزشکی، 800 مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت، 20 هزار عضو هیات علمی، 270 هزار دانشجو و 7 هزار دانشجوی خارجی در گروه علوم پزشکی داریم و آماده پذیرش بیشتر دانشجویان سوری در ایران هستیم.

دکتر عین اللهی با تاکید بر لزوم همکاری های ایران و سوریه در مقابله با بیماری ها، گفت: در منطقه خاورمیانه بسیاری از بیماری ها، بومی و مشترک است که می توان با تبادل تجارب دو کشور، در مدیریت بیماری ها به موفقیت رسید.

وی یادآور شد: ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز ایران و بسیاری از تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شود که این نشان دهنده قدرت صنایع سلامت محور ایران است و آمادگی همکاری های گسترده تری را در این حوزه داریم.

اولین همایش علمی مشترک ایران و سوریه در دمشق

وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی سوریه نیز با تشکر از تبیین زمینه های همکاری دو کشور، گفت: با امضای برنامه اجرایی بین ایران و سوریه، بسیاری از همکاری های مشترک در حوزه سلامت اجرا می شود و علاقه مندیم که اولین همایش علمی  ایران و سوریه تا قبل از پایان سال، در دمشق برگزار شود.

بسام بشیر ابراهیم با اشاره به همکاری دانشگاه های سوریه با برخی مراکز علمی در ایران  گفت: علاقه داریم که تبادل استاد و دانشجو در گروه علوم پزشکی بین دو کشور تقویت شود و از حضور و مشارکت اساتید و دانشجویان ایرانی در سوریه، استقبال می کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: