کد خبر: ۳۰۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - 2022May 29
رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت اعلام کرد:
مهندس بهزاد ولی ‌زاده گفت: اکنون هر مراجعه کننده ای که به این مراکز که حدودا ۵ هزار مرکز در سطح کشور است، مراجعه می کند، خدمات مشاوره و ترک دخانیات را دریافت می کند.
شفاآنلاین>سلامت>رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از ارائه خدمات مشاوره و ترک دخانیات در مراکز جامع سلامت در سطح کشور خبر داد و گفت: اکنون هر مراجعه کننده ای که به این مراکز که حدودا ۵ هزار مرکز در سطح کشور است، مراجعه می کند، خدمات مشاوره و ترک دخانیات را دریافت می کند.

به گزارش شفاآنلاین:مهندس بهزاد ولی ‌زاده، رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در نشست خبری به مناسبت "هفته ملی مبارزه با دخانیات"، گفت: در گذشته ۱۵۳ کلینیک ترک دخانیات در سطح کشور داشتیم و در سال ۹۶ از زمانی که برنامه ترک دخانیات را در برنامه های شبکه بهداشت و درمان کشور ادغام کردیم، این خدمات به خدمات مراکز جامع سلامت واگذار شد و اکنون هر مراجعه کننده ای که به این مراکز که حدودا ۵ هزار مرکز در سطح کشور است، مراجعه می کند، خدمات مشاوره و ترک دخانیات را دریافت می کند.

وی گفت: در این مراکز میزان وابستگی افراد به دخانیات توسط کارشناس سلامت روان بررسی می ‌شود تا خدمات درمانی مناسب به آنها ارائه شود.

ولی زاده با تاکید بر اینکه خدمات مشاوره و ترک دخانیات رایگان است، بیان کرد: در مورد افرادی که وابستگی بالایی دارند و به پزشک ارجاع داده می‌ شوند، دارو رایگان نیست؛ زیرا وزارت بهداشت منبع مالی مناسبی برای این موضوع را ندارد.

وی تاکید کرد: از طرفی سامانه ۴۰۳۰ نیز خدمات ترک دخانیات را ارائه می ‌دهد. البته تنها به بخش دولتی اکتفا نکرده و وزارت بهداشت خدمات ترک در بخش خصوصی را هم تسهیل کرده است تا پزشکان با گذراندن دوره ترک دخانیات بتوانند خدمات را در مطب خود نیز ارائه دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: