کد خبر: ۳۰۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022May 27
برخی غذا‌هانه تنها به شما اجازه نخواهند داد که چاق شوید و اضافه وزن پیدا کنید، بلکه از مشکلات گوارشی و مشکلات بی خوابی جلوگیری خواهد کرد. کلید و راز این مشکل این است که شما غذایتان را عاقلانه انتخاب کنید و مقدار کمی از آن برای وعده غذایی شام بخورید

شفاآنلاین>سلامت> بسیاری به اشتباه برای لاغری شب‌ها غذا نمی‌خورند در حالی که این عادت کاملا اشتباه است، مصرف برخی مواد غذایی و خوردنی‌ها در شب آزاد است و موجب چاقی و اضافه وزن نمی‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: بسیاری از مردم هستند که می‌خواهند شکل و ظاهر خوبی داشته باشند، ولی نمی‌توانند وعده غذایی شب خود را قربانی خواسته خود کنند.

برخی غذا‌هانه تنها به شما اجازه نخواهند داد که چاق شوید و اضافه وزن پیدا کنید، بلکه از مشکلات گوارشی و مشکلات بی خوابی جلوگیری خواهد کرد. کلید و راز این مشکل این است که شما غذایتان را عاقلانه انتخاب کنید و مقدار کمی از آن برای وعده غذایی شام بخورید. با این حال به یاد داشته باشید که با خوردن این غذا‌ها چاق نخواهید شد و لازم نیست که نسبت به این غذا استرس داشته باشید.

تخم مرغ

تخم مرغ غنی از پروتئین است و همچنین حاوی اسید آمینه نیز است. بهترین راه و یا سالم‌ترین راه برای خوردن آن، حالت آب پز می‌باشد و اگر تصمیم به خوردن تخم مرغ کردید سعی کنید که در پختن آن از روغن استفاده نکنید.

آجیل و پنیر
تکه کوچکی از پنیر حاوی ۱۰۰ کالری می‌باشد که می‌توان از این نتیجه گرفت که خوردن مقدار کوچکی از پنیر در روز کافی است و نباید از حد مناسب و مطلوب آن بگذرید.
پنیر غنی از tryptophan، پروتئین و کازئین است. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که کازئین می‌تواند سوخت و ساز بدن را تسریع کند.

اگر می‌خواهید می‌توانید پنیر را با انگور و آجیل بخورید که حاوی ملاتونین است که بسیار مناسب است. همچنین ملاتونین برای افرادی که مشکل خواب دارند، بسیار مناسب است و می‌تواند مشکل این افراد راه حل نماید و این در صورتی امکان پذیر است که شما قبل از خواب، از آن استفاده کنید.

پوره کدو تنبل و بوقلمون
یکی از بهترین غذا‌ها که تقریبا صفر کالری دارد، پوره کدو تنبل است. گوشت بوقلمون نیز یک منبع عالی و غنی از tryptophan و پروتئین سالم است و هضم آن بسیار ساده‌تر و آسان‌تر از مرغ است؛ بنابراین ترکیب این دو می‌تواند باعث سیری شما شود و استفاده از آن به شما کمک می‌کند که از اضافه وزن خودداری نمایید و به وزن ایده آل خود برسید.


حمص (Hummus) و سبزی
همانطور که می‌دانید، ماده اصلی در حمص نخود است. اگر از این غذا استفاده کنید لازم است بدانید که این غذا حاوی و غنی از ویتامین B ۶ است. همچنین بهترین مکمل برای انتخاب این غذا، سبزیجات است و می‌توانید آنرا با سبزیجات مخلوط کرده و استفاده کنید.

ذرت
ذرت می‌تواند یک وعده غذایی مناسب باشد (منظور ما ذرت پخته شده است، نه کنسرو شده). استفاده از این غذا می‌تواند کلسترول اضافی را از بین ببرد و همچنین از انباشته شدن چربی جلوگیری می‌کند. اگر خوردن آن کمی سخت بود می‌توانید از مقدار اندکی نمک استفاده کنید.

ماهی سفید
اگر شما به دنبال خوردن غذای سالم و مغذی هستید، بهترین گزینه ماهی سفید است که از اضافه وزن در شما جلوگیری خواهند کرد. در موارد بالا، ما بیشتر ماهی سفید را توصیه می‌کنیم ومی تواند در لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: