کد خبر: ۳۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 09
شفاآنلاین-معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برنامه ترویج زایمان طبیعی 5 نوع مشوق دارد که به زودی اجرا می‌شوند و امیدواریم با اجرای آنها تا پایان سال به اهداف برنامه که کاهش 10 درصد سزارین است برسیم.
به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی  در رابطه با آخرین وضعیت اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: برنامه‌های این طرح در سطح کشور در حال پیگیری است و با وجود اینکه حدود 3 ماه از آغاز آن می‌گذرد پایش روی برنامه‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: زمان آن فرا رسیده که از نحوه اجرا، استقرار برنامه‌ها و موانع و مشکلات این برنامه مطلع و مطمئن شویم چرا که این برنامه امری تدریجی است و برنامه‌های تحول در نظام‌های سلامت دنیا بیش از یک دهه طول کشیده و ما هم این انتظار را داریم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: البته نتایج زودرسی از زمان اجرای برنامه تحول نظام سلامت برای مردم به دست آمده که کاهش پرداخت مستقیم مردم در بیمارستان‌های دولتی و در بخش بستری از 37 درصد به 7.5 درصد نمونه بارز آن است.

آقاجانی گفت: مردم برای خرید دارو، لوازم مصرفی پزشکی، انجام تصویربرداری و آزمایشها کمتر از بیمارستان خارج می‌شوند و اکثر نیازمندی مردم در بیمارستانها تمین می‌شود.

وی افزود: در برنامه ترویج زایمان طبیعی نیز توانسته‌ایم حمایت خوب و رایگانی داشته باشیم به طوریکه در کشور و در مجموع حدود 5 درصد و در بیمارستان‌های دولتی 8 درصد شاهد افزایش زایمان‌‌های طبیعی هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: البته برنامه ترویج زایمان طبیعی 5 نوع مشوق دارد که به زودی اجرا می‌شوند و امیدواریم با اجرای آن‌ها تا پایان سال به اهداف برنامه که کاهش 10 درصد سزارین است برسیم.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: