کد خبر: ۳۰۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 10
وظیفه اصلی عصب صورت کنترل ماهیچه‌های حالت چهره است ولی وظایف دیگری مانند حس چشایی در دو‌سوم جلویی زبان و غیره را نیز بر عهده دارد.

شفاآنلاین>سلامت> رحمتی با اشاره به عمل موفقیت آمیز ترمیم عصب صورت یک بیمار در اراک، گفت: با انجام این عمل موفق، بیماری فلج صورت در اراک درمان می شود.

به گزارش شفاآنلاین: بنیامین رحمتی متخصص گوش،حلق و بینی با اشاره به عمل موفقیت آمیز ترمیم عصب صورت یک بیمار در اراک، گفت: این عمل در بیمارستان امیرکبیر اراک و توسط تیم بسیار قوی، بر روی یک جوان ۳۱ ساله که پس از عمل جراحی تومور قاعده جمجمه از بیماری فلج عارضه عصب صورت رنج می برد، انجام شد.


وی افزود: جراحی ترمیم عصب صورت یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان عصب آسیب‌دیده صورت است.

رحمتی تاکید کرد: وظیفه اصلی عصب صورت کنترل ماهیچه‌های حالت چهره (facial expression muscles) است اما وظایف فرعی دیگری مانند حس چشایی در دو‌سوم جلویی زبان و غیره را نیز بر عهده دارد.

این متخصص و جراح سر و گردن در ادامه با اشاره به اینکه عصب صورت به ما اجازه می‌دهد لبخند بزنیم، چشمان خود را ببندیم، چشمک بزنیم و دیگر احساسات خود را بروز دهیم، اظهار داشت: بنابراین وقتی این عصب حیاتی از کار بیفتد علاوه بر بد فرم شدن ظاهر چهره و سخت شدن انجام فعالیت‌های عادی مانند صحبت کردن و غذا خوردن، مشکلات روحی روانی متعددی برای ما ایجاد می‌شود.

رحمتی افزود: زمانی که عصب صورت دچار مشکل می‌شود شخص دچار عارضه‌ای به نام فلج صورت می‌شود که درقدیم به آن لقوه، کژدهانی و کژرویی نیز می‌گفتند امروزه با جراحی قابل درمان است.

وی با بیان اینکه فلج بل، ضربه یا تروما، عفونت، بیماری یا تومور، نوروم یا تومور عصبی و سکته مغزی از مهمترین علت های فلج صورت است، خاطرنشان کرد: گیجی و بی‌حالی، تغییر سطح هوشیاری، تشنج، سرگیجه، عدم تعادل، ضعف در دست‌ها و پاها در یک سمت بدن، تغییر دید از جمله علائم فلج صورت ناشی از سکته مغزی است. لذا با توجه به این‌که ممکن است تشخیص سکته مغزی و دیگر عوامل فلج صورت مشکل باشد توصیه می‌شود با مشاهده هریک از علائم فلج صورت فرد را سریعاً به مراکز پزشکی ببرید یا با اورژانس تماس بگیرید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: