کد خبر: ۳۰۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 10
غلامعباس ترکی بیان کرد: اعتیاد واقعیت تلخی است و اعتیاد زنان کارتن خواب بسیار ناگوار است و این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت و اینکه اکنون فقط یک مرکز با ظرفیت محدود ۱۵۰ نفر در این حوزه فعالیت می‌کند جای تأسف دارد.
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور از وضعیت اورژانس اجتماعی انتقاد کرد و گفت: اورژانس اجتماعی اصلا مطلوب نیست قبلا چهار مرکز در پایانه ها فعال بود که شهرداری این مراکز را از بهزیستی گرفته است.

به گزارش شفاآنلاین: غلامعباس ترکی روز یکشنبه در بازدید از مرکز نگهداری زنان آسیب دیده اعتیاد گفت:  این مرکز با ظرفیت ۱۵۰ نفر تنها مرکز  کاهش آسیب زنان آسیب دیده کارتن خواب با مشکلات متعدد از جمله اعتیاد است.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد واقعیت تلخی است و اعتیاد زنان کارتن خواب بسیار ناگوار است و این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت و اینکه اکنون فقط یک مرکز با ظرفیت محدود ۱۵۰ نفر در این حوزه فعالیت می‌کند جای تأسف دارد.

 ترکی اضافه کرد: البته شاید یک مرکز مشابه هم در مشهد به زنان آسیب دیده اختصاص دارد و نیاز ضروری به توسعه این مراکز حمایتی وجود دارد تا از این افراد حمایت‌های قانونی و قضایی شود همچنین به این افراد خدمات استاندارد و متناسب به آنها ارائه شود.  

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور اظهارداشت: بهترین مدل برای حل این آسیب، توسعه مراکز حمایتی با مشارکت مردم است.

وی اظهارداشت: دستگاه قضایی نیز به عنوان متولی حقوق عامه وظیفه دارد به این افراد توجه داشته باشد و اگر موانعی برای توسعه مراکز حمایتی وجود دارد با کمک نهادهای متولی رفع کند.

ترکی اضافه کرد: ساختمان این مرکز حمایتی توسط شهرداری به مرکز واگذار شده و سازمان بهزیستی و حمایت کننده است؛ در این موارد شهرداری خود را فارغ از هرگونه حمایت می‌داند و بهزیستی می گوید ساختمان متعلق به ما نیست بنابراین مرکز بلاتکلیف باقی مانده است و این خلا باید حل شود.

معاون دادستان کل کشور گفت: شهرداری ادعا دارد که ساختمان همین یک مرکز هم از آنها بگیرد اما واقعیت این است که برای رسیدگی به این وضعیت تنها مدل استاندارد مشارکت نهادهای متولی و مردم و خیران است.  

ترکی خاطرنشان کرد: بسیاری از این افراد آسیب دیده به واسطه یک مشکل و حادثه دچار آسیب شدند در حالی که اگر در یک بازه زمانی مناسب مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند به جامعه بازگردند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور از شهرداری درخواست کرد ضمن جلب مشارکت مردم از این مراکز حمایت کند و زمینه توسعه این مراکز را فراهم آورد.

وی ادامه داد: حتما مرکز اورژانس اجتماعی در پایانه‌ها باید فعال شوند.

ترکی تصریح کرد: با حمایت های حقوقی قضایی حاکمیت امکان حل آسیب وجود ندارد و این معضلات  بدون کمک ها و مشارکت مردم حل نمی‌شود.

معاون دادستان کل کشور اظهارداشت: اقدامات خوبی توسط شهرداری تهران برای توسعه گرمخانه‌ها و مراکز نگهداری کارتن خواب‌ها در حال پیگیری است و باید این مرکز در جهت کاهش آسیب توسعه یابد.

ترکی از سازمان بهزیستی خواست فرایند صدور مجوز برای فعالیت مراکز کاهش آسیب را تسهیل کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: