کد خبر: ۳۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 06
شفاآنلاین- یک فعال سیاسی گفت: آشفتگی های سیاسی و اجتماعی در کشورهای همسایه ایران و منطقه به خاطر نبود وحدت و نیز بر سر کار نبودن خردمندان در آن کشورها ایجاد شده است.
به گزارش شفاآنلاین، محمدصادق خرازی شامگاه سه شنبه در همایش اعتدال و نسل دوم اصلاحات در اردبیل افزود: اگر در جامعه میان گروههای مختلف مردم وحدت باشد و افراد دارای خرد و تدبیر در راس حکومت و دولت قرار بگیرند هیچگاه اوضاع اجتماعی و سیاسی یک کشور از هم نمی پاشد و ملت اجازه دخالت به بیگانگان برای ناامن کردن جامعه را نمی دهد.

وی اظهار کرد: در شرایط حاکم بر منطقه همگان شاهدیم که ایران اسلامی به برکت پیروزی انقلاب و استفاده از همه خردمندان جامعه به عنوان کشوری مقتدر ، لنگرگاه امنیت و ثبات در میان همسایگان خود و منطقه شده است.

صادق خرازی با اشاره به اینکه عدالت و آزادی همراه با پیشرفت، آرمان نیاکان ما ایرانیان در دو قرن قبل بوده است، افزود : اکنون به برکت انقلاب این آرمان در کشورمان تحقق یافته است و رهبر معظم انقلاب ، رییس جمهور و همه مسوولان بر این باورند که کشور باید بیش از پیش پیشرفت کرده و مقتدر شود.

وی افزود: بدون تردید پیشرفت همه جانبه کشورمان در سایه رفتارهای اصلاح طلبانه و منطقی مردم ایران امکان پذیر است.

این دیپلمات باسابقه با اشاره به اینکه روزهای تلخ سپری شده و نسیم نور و آفتاب در حال وزش است، تاکید کرد: اگر در برابر فردای مردم مسوولانه فکر و عمل کنیم و مسوولیت پذیر باشیم بطور قطع بشارت الهی در پیروزی حق و سرفرازی و پیشرفت هرچه بیشتر مردم انقلابی ایران تحقق خواهد یافت.

وی حمایت از دولت را وظیفه دینی، اخلاقی و ملی تک تک مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد:اگر بخواهیم جامعه ای منطقی داشته باشیم باید مهمترین مولفه نظارت بر عملکرد دولت یعنی احزاب توسعه یابند.

خرازی ادامه داد: تشکل های سیاسی نیز باید به سوی افزایش آگاهی جامعه خود حرکت کنند و رصدخانه ای درست کنند که از دولت حمایت و در عین حال انتقاد می کند تا بدین طریق شکوه و افتخار بیشتر نصیب این ملت شود.

وی قهر با جامعه و انتخابات را کاری نادرست دانست و تصریح کرد: اگر می خواهیم در آینده خود و کشورمان نقش داشته باشیم و برای فرزندانتان دغدغه داریم باید مانند مردم کشورهای پیشرفته جهان همواره در پای صندوق های رای که نقش مهمی در عرصه های گوناگون زندگی مردم دارد، حضور یابیم.

مشاور ارشد سید محمد خاتمی ، رییس جمهور دولت اصلاحات همچنین گفت: انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و روی کار آمدن دولت فعلی ، امید را به اردوگاه اصلاحات بازگردانده است.

خرازی اضافه کرد: اصلاحات به عنوان واقعیتی در جامعه ایران هیچگاه در این کشور از بین نخواهد رفت ولی زمانی می توانیم جوانی و آگاهی را به اردوگاه اصلاحات بازگردانیم که بازخوانی مجددی از موقعیت فعلی آن در جامعه داشته باشیم.

وی یادآوری کرد: هشت سال تلاش شد تا با توسل به لطایف الحیل و با دروغ و افترا و تهمت ، واقعیت ها را در ایران پنهان کنند اما به خاطر آنکه اصلاحات در ذات اکثریت مردم ایران قرار دارد این تلاش ها به نتیجه نرسید.

صادق خرازی ابراز عقیده کرد: کارهای پیغمبر گرامی اسلام (ص) نیز بر مدار اصلاحات بود و بطور کلی دین مبین اسلام بر گفت و گو و رواداری و نشان دادن و هدایت نمودن مردم به راه رستگاری استوار است.

نماینده و سفیر اسبق ایران در فرانسه با اشاره به اینکه در روزگار بسیار حساسی قرار داریم افزود : اگر تلاش های بی تکلف این دولت را قدر ندانیم و اگر ناشکری کنیم بعید نیست که روزگاری سخت تر و تلختر از گذشته نصیبمان شود.

خرازی تصریح کرد: ملت بزرگوار ایران مستحق داشتن قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیستند و همگان شاهد بودیم که در دوره اصلاحات از چنین قطعنامه هایی علیه کشورمان خبری نبود اما در دولت گذشته چندین قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران صادر گردید.

وی با اشاره به اینکه آقایانی که در دولت گذشته می گفتند قطعنامه ها کاغذ پاره هایی بیش نیستند بیایند و ببینند که چه بر سر این کشور و مردم آمده است و ببینند که 200 میلیارد دلار از دارایی های شما ملت شریف ایران بلوکه شده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در مسیر حرکت اصلاح طلبانه ملت ایران باید صادقانه به حقیقت های موجود اعتراف کنیم و نباید چنین شود که همه نیروهای دلسوز این کشور را به نام فتنه محکوم کنیم.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت : بیش از دو دهه است که مردم ایران با طرح بحثی به نام جامعه مدنی با چالش بزرگی روبرو شده اند و نیاز است که مردم با حقیقت این اصطلاح آشنا شوند.

وی افزود : جامعه مدنی به معنای استقلال خواهی مردم و مسوولیت پذیری جوانان برای داشتن زندگی بهتر و نیز مشارکت اجتماعی در مسایل گوناگون و در اختیار قرار دادن و در اختیار گرفتن سرنوشت یک ملت است و آزادی در آن به عنوان مهمترین موهبت الهی به انسان، حرف اول را می زند.

صادق خرازی تنها راه استقلال و پیشرفت کشور و تحقق جامعه مدنی را افزایش آگاهی و بینش مردم دانست و ادامه داد: افرادی که بخواهند در برابر این خواسته برحق مردم مقاومت کنند بطور قطع منفورترین افراد در جامعه خواهند بود.

وی ادامه داد: جامعه مدنی ، احترام به آرای مردم ، چرخش قدرت و مردم سالاری برای ایجاد فضای نشاط و امیدواری و زندگی بهتر در جامعه است و آنچه ما خواهان آن هستیم و دوستان ما برای آن بهای زیادی پرداخت کرده اند همان جامعه اسلامی پرنشاط است که مانند خونی در رگ انسان جاری است.

به گزارش ایرنا، در این همایش که توسط سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در سالن اجتماعات سینما حافظ اردبیل برگزار شد تعدادی از مدیران استانداری اردبیل،فرماندار اردبیل و جمعی از مسوولان و نیز تعدادی از چهره های روزنامه نگاری و دانشجویی و سیاسی این استان حضور داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: