کد خبر: ۳۰۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 04
طبق نتایج اخیر اولین مطالعه چالش انسانی COVID-19، یک قطره کوچک حاوی ویروس کرونا می‌تواند یک انسان را به COVID-19 مبتلا کند. در آزمایش‌های چالش انسانی ،عمداً داوطلبان سالم را آلوده می‌کنند تا بفهمند چگونه عفونت در بدن رخ می‌دهد؟

شفاآنلاین>سلامت> طبق نتایج اخیر اولین مطالعه چالش انسانی COVID-19 که در مجله Nature Medicine منتشر شد، یک قطره کوچک حاوی ویروس کرونا می‌تواند یک انسان را به COVID-19 مبتلا کند.

به گزارش شفاآنلاین: در آزمایش‌های چالش انسانی ،عمداً داوطلبان سالم را آلوده می‌کنند تا بفهمند چگونه عفونت در بدن رخ می‌دهد؟ در این آزمایش افراد به ویروس SARS-CoV-2 آلوده شدند تا بتوان فهمید در طول همه گیری چه اتفاقی افتاده است. سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «در واقع، هیچ نوع مطالعه دیگری وجود ندارد که بتوانید این کار را انجام دهید، زیرا به طور معمول، بیماران فقط در صورت بروز علایم، تحت درمان قرار می‌گیرند و بنابراین شما تمام روزهای قبل را که عفونت در حال ظهور است، از دست می‌دهید».

  نتایج چه بود؟

* مقادیر کمی از ویروس می تواند باعث بیمار شدن فرد شود. حدود 10 میکرون یا مقداری که در یک قطره عطسه یا سرفه وجود دارد، می‌تواند منجر به عفونت شود.
* حدود 40 ساعت پس از وارد شدن ویروس به بینی فرد، ویروس در پشت گلو قابل تشخیص است.  
* کووید دوره کمون کوتاهی دارد. حدود دو روز پس از عفونت، فرد می‌تواند شروع به انتقال ویروس به دیگران کند.
* افراد ناقل، قبل از بروز علایم، مقادیر زیادی از ویروس را منتقل می‌کنند.
* بیماران به طور متوسط ​​حدود 6 روز ویروس را منتقل می‌کنند، حتی برخی از آن‌ها تا 12 روز بدون علایم هم ناقل هستند.
* تست‌های رپید که برای آزمایش‌های سریع در خانه استفاده می‌شوند، زمانی که فرد مبتلا ناقل باشد، به خوبی عمل  می‌کنند. روزنامه خراسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: