کد خبر: ۳۰۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 03
دومین اطلاعیه پلیس همزمان با حلول ماه مبارک رمضان
پلیس تاکید کرده است: براساس احکام نورانی، مسافران و بیماران از روزه داری معاف هستند، لکن لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند، از خوردن و آشامیدن در ملا عام خودداری کنند و در صورت تظاهر به روزه خواری این اقدام، جرم مشهود تلقی و مستوجب برخورد قانونی خواهند بود.
شفاآنلاین>اجتماعی> فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در دومین اطلاعیه خود اعلام کرد: انتظار می رود همگان با رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه؛اخلاق و پوشش اسلامی را رعایت کنند و هنجارهای دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود.

به گزارش شفاآنلاین: در این اطلاعیه تاکید شده که با معدود افرادی که احتمالا به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: کلیه رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه اعم از عمومی و شخصی و مردم برای حضور در پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها، موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.


در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: متصدیان هتل ها، مهمانپذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراکز ذی ربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشاندن فضای خود ( به نحوی که از بیرون قابل رویت نباشد) می توانند به مسافران خدمات ارائه کنند و فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه ماه رمضان، از یک ساعت قبل از اذان مغرب ( افطار) مجاز می باشد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد می شود.

فرماندهی انتظامی در زمان افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد تلاش می کند با حضور نیروهای خود، رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم و روزه داران بسیار راهگشا خواهد بود.

طبق اعلام پلیس، ضوابط و نحوه صدور مجوز ویژه رمضان برای واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان از طریق اتحادیه های صنفی ذیربط به اعضاء تحت پوشش ابلاغ خواهد شد و مسئولیت عدم رعایت موارد یاد شده متوجه مسئولین و متولیان اماکن مربوطه می باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: