کد خبر: ۳۰۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022March 24
معاون اول رییس‌جمهور در اولین جلسه کمیته های تخصصی کرونا در سال جدید:
دکتر محمد مخبر گفت: ساده‌انگاری پروتکل ها می تواند منجر به وضعیت قرمز شود و کشور را با محدودیت دوباره مواجه کند.
شفاآنلاین>سلامت>اولین جلسه کارگروه روسای کمیته های تخصصی ستاد مقابله با بیماری کرونا در سال ۱۴۰۱ به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر محمد مخبر در این جلسه بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از ورود به پیک جدید کرونا تاکید کرد و گفت: ساده‌انگاری پروتکل ها می تواند منجر به وضعیت قرمز شود و کشور را با محدودیت دوباره مواجه کند.
 
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گامی موثر در پیشگیری از ورود به موج های احتمالی بعدی کرونا است، افزود: به فضل الهی امکان تزریق واکسن در کشور بسیار ارتقا یافته و لازم است با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، مردم را برای تزریق دوز سوم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشویق کنیم.
 
وی افزود: امروز شاهد هستیم در برخی کشورها که مردم‌شان واکسن هم تزریق کرده بودند، بدلیل ساده‌انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مجددا با پیک و موج جدید کرونا مواجه هستند که لازم است با مدیریت صحیح، اجازه ندهیم این اتفاق در کشور ما نیز رخ دهد.
 
در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در کشور، رنگبندی شهرها و میزان بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا ارائه کرد.
 
در این نشست که وزیر کشور نیز حضور داشت، رییس جمعیت هلال احمر به حضور گسترده نیروهای امدادی و آمادگی بالای اورژانس بیمارستان ها در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: بدلیل عملکرد خوب اورژانس‌ها و نیروهای امدادی، شاهد کاهش مرگ و میر‌ در مقایسه با تعداد تصادفات جاده ای بوده ایم.
 
در ادامه این جلسه برخی پیشنهادات وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تصویب نهایی در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مطرح شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: