کد خبر: ۳۰۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 20
اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و زایش جدیدی در فضای سفر و گردشگری کشور شاهد هستیم

شفاآنلاین>سلامت> جانشین دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: با رصدی که در فضای گردشگری کشور انجام شده، پیش بینی می شود رکورد و میزان ضریب اشغال و اقامت در هتل ها و مراکز اقامتی کشور، در ایام نوروز امسال نسبت به قبل از ایام اپیدمی کرونا شکسته شود.

به گزارش شفاآنلاین: محمد جهانشاهی روز یکشنبه افزود: امسال پس از گذشت ۲ سال که کشور تحت تاثیر فضای کرونایی قرار داشت، فضایی امن تر از نظر شیوع کرونا در دنیا بوجود آمده که این اتفاق در کشور ما مصادف با عید نوروز و آغاز سال جدید است.

وی با بیان اینکه قرن جدید شمسی توسط شورای فرهنگ عمومی کشور قرن امید نامگذاری شده است اظهار داشت: اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و زایش جدیدی در فضای سفر و گردشگری کشور شاهد هستیم.

 جانشین دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور بیان کرد: امسال شاهد آغاز زودهنگام موج سفرهای نوروزی در کشور هستیم، به طوری که بخش قابل توجهی از مقاصد گردشگری  کشور و ظرفیت اماکن اقامتی اشغال و تکمیل ظرفیت شده است.

وی تاکید کرد: هر چه میزان سفر در کشور افزایش پیدا کند به همان نسبت ما هم باید آمادگی خود را برای خدمات رسانی و میزبانی از گردشگران بالا ببریم.

جهانشاهی اظهار داشت: امسال توسط، ستاد هماهنگی خدمات سفر، مقاصد جایگزین برای مقاصد اصلی گردشگری تعیین شده تا سرریز مسافران و گردشگران به این نقاط هدایت شوند که خوشبختانه این مقاصد نیز با استقبال خوبی مواجه شده و امیدواریم این روش توزیع گردشگر موفق باشد.

وی گفت: ستادهای اجرایی خدمات سفر در ۴۰ مرکز در کشور فعال است تا هماهنگی و انسجام بین دستگاه های خدمات رسان برقرار شود.

 جانشین دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: امیدواریم در مناطقی که بیشتر از ظرفیت میزبان گردشگران هستند مردم و جامعه محلی بتوانند به میهمانان و مسافران نوروزی خدمات رسانی کنند و به تامین سفر خوب برای هموطنانمان کمک کنند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا ضربه محکمی به حوزه گردشگری وارد کرد اظهار داشت: بخشی از خدمات گردشگری طی ۲ سال‌ گذشته از چرخه خارج شد که باید با خدمات رسانی مناسب و استقبال گردشگران این وضعیت بهبود پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: