کد خبر: ۳۰۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 20
چین رویکرد «پاکسازی پویا» را در برابر شیوع کرونا به کار گرفته است که هدف آن قطع سرایت ویروس در کمترین زمان ممکن با استفاده از اقدامات سختگیرانه‌ای مانند قرنطینه‌های کوتاه‌مدت و هدفمند و برنامه آزمایش سریع گروهی در جاهایی است که موارد کووید-۱۹ یافت می‌شوند

شفاآنلاین>سلامت> چین که با بدترین شیوع کرونا در دو سال گذشته روبرو است، روز شنبه نخستین موارد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را پس از بیش از یک سال در منطقه جی‌لین در شمال شرقی این کشور گزارش کرد.

به گزارش شفاآنلاین: چین در تمام سال ۲۰۲۱ فقط دو مورد مرگ به علت کووید-۱۹ را گزارش کرد که آخرین آنها مربوط به ۲۵ ژانویه سال قبل بود.

چین رویکرد «پاکسازی پویا» را در برابر شیوع کرونا به کار گرفته است که هدف آن قطع سرایت ویروس در کمترین زمان ممکن با استفاده از اقدامات سختگیرانه‌ای مانند قرنطینه‌های کوتاه‌مدت و هدفمند و برنامه آزمایش سریع گروهی در جاهایی است که موارد کووید-۱۹ یافت می‌شوند.

 پستی که روز شنبه در وب‌سایت کمیسیون ملی بهداشت چین منتشر شد، از دو مرگ ناشی از کووید در استان جی‌لین خبر می‌دهد.

استان جی‌لین که ‌هم‌مرز کره شمالی و روسیه است بیش از دو سوم موارد عفونت محلی در آخرین موج کرونا در چین را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر ممنوعیت مسافرت به این استان برقرار است و افراد برای مسافرت درون این استان به اجازه پلیس نیاز دارند.

به گفته مقامات بهداشتی چین، یکی از این مرگ‌ها در یک فرد واکسینه‌نشده رخ داده است و هر دو فرد درگذشته یکی ۶۵ ساله و دیگری ۸۷ ساله دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

به افزودن این دو مورد جدید مرگ، مجموع تلفات پاندمی کرونا در چین به ۴۶۳۸ مورد می‌رسد. چین روز جمعه ۲۲۲۸ مورد جدید ثابت‌شده کرونا گزارش کرد که نسبت به ۲۴۱۶ مورد روز قبل کاهش نشان می‌دهد. چین در مجموع از ابتدای ماه مارس بیش از ۲۹۰۰۰ مورد کرونا گزارش کرده است.

چین از ابتدای شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان، راهبرد موفق اما بسیار سخت «کووید-صفر» را برگزید که با قرنطینه‌های عمومی و آزمایش‌های گروهی میلیون‌ها نفر به مرحله اجرا درآمد.

شمار موارد عفونت در چین نسبتا کم بوده است، زیرا که خوشه‌های عفونت به محض شناسایی مهار می‌شوند. این راهبرد حمایت عمومی را جلب و از رخ دادن شمار موارد فراوان مرگ آنچنانکه در کشورهای دیگر دیده می‌شود، جلوگیری کرده است.

مقامات چین که اکنون با بدترین اوج‌گیری شیوع کرونا از اواخر ۲۰۱۹ تاکنون روبرو شده‌اند، راهبرد تحمل صفر را برای مهار شیوع‌های متعدد در سراسر کشور به کار گرفته‌اند. با این حال، شی جین‌پینگ، رهبر چین در روز پنجشنبه برای نخستین به هزینه‌های سنگین این اقدامات اذعان کرد و گفت چین در کنترل کرونا باید به دنبال «تاثیر حداکثر» با «هزینه حداقل» باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: