کد خبر: ۳۰۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 19
دبیر کل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر از پیشنهاد جمعیت هلال‌احمر کشورمان برای اهدای ۴ میلیون دُز واکسن کرونا برکت به کشورهای نیازمند قدردانی کرد.

شفاآنلاین>سلامت> دبیر کل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر از پیشنهاد جمعیت هلال‌احمر کشورمان برای اهدای ۴ میلیون دُز واکسن کرونا برکت به کشورهای نیازمند قدردانی کرد.

به گزارش شفاآنلاین: در سومین روز از نشست هیات حاکمه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به «جاگان چاپاگان» پیشنهاد کرد که در صورت نیاز جمعیت‌های عضو فدراسیون، آمادگی اهدا ۴ میلیون دُز واکسن برکت را برای کنترل کرونا دارد.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ نیز در پاسخ گفت: از پیشنهاد سخاوتمندانه جمعیت هلال احمر ایران تشکر می‌کنم. اقدامات و فعالیت‌های بشردوستانه این جمعیت به خصوص در زمینه واکسیناسیون و مقابله با کووید ۱۹ قابل قدردانی است.

جاگان چاپاگان با اشاره به تاثیر فشار تحریم‌ها علیه ایران در محدود شدن اقدامات بشردوستانه گفت: باید متذکر شوم که در زمینه کمک‌ها و حمایت‌های مالی، همکاری‌های خوبی با جمعیت هلال احمر ایران صورت گرفت که جدای از سختی های ناشی از تحریم‌ها، تجربه بسیار موفقی برای فدراسیون و جمعیت ملی کشور ایران تلقی می‌شود و فدراسیون همچنان از اقدامات بشردوستانه هلال احمر ایران حمایت می‌کند.

جمعیت هلال احمر ایران نیز از گزارش ارائه شده توسط دبیر کل این فدراسیون حمایت کرد و دکتر پیرحسین کولیوند گفت: از اینکه دبیرکل محترم فدراسیون در گزارش خود به مشکلات هلال احمر ایران به علت شرایط سخت مالی ناشی از تحریم‌ها اشاره کرده است؛ بسیار متشکر و قدردان هستیم.

کولیوند ادامه داد: با توجه به تحریم‌های گسترده علیه ایران، خوشبختانه جمعیت هلال احمر به عنوان معین وزارت بهداشت و دولت در امر واردات واکسن، توانست با همکاری و هماهنگی شرکای بین‌المللی خود به ویژه فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر ، نقش مهمی را در فرایند مدیریت و سازماندهی واکسیناسیون کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱ ایفا کند.

هلال احمر کشورمان به عنوان یکی از اعضای هیات حاکمه فدراسیون حضور فعالی در چهل و پنجمین اجلاس حکام داشته که از عصر سه‌شنبه آغاز شده‌است و تا امروز جمعه ۲۷ اسفند ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: