کد خبر: ۳۰۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 16
ژاپن قرار است از امروز (چهارشنبه) لغو محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع کروناویروس را در توکیو و سایر استان‌ها اعلام کند زیرا موج عفونت‌های ناشی از سویه اُمیکرون همچنان در حال فروکش است.

شفاآنلاین>سلامت>مقامات ژاپن اعلام کردند: اکثر محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹ در این کشور به دلیل کاهش آمار مبتلایان لغو می شود.

به گزارش شفاآنلاین: ژاپن قرار است از امروز (چهارشنبه) لغو محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع کروناویروس را در توکیو و سایر استان‌ها اعلام کند زیرا موج عفونت‌های ناشی از سویه اُمیکرون همچنان در حال فروکش است.

رسانه های محلی گزارش کرده اند که قرار است نخست وزیر ژاپن طی یک سخنرانی لغو محدودیتهای کرونایی را از ۲۱ مارس اعلام کند.

پس از یک شروع آهسته، برنامه تزریق دُز یادآور واکسن کووید-۱۹ توسط دولت تسریع شد، به طوریکه حدود ۷۱ درصد از جمعیت مسن آسیب پذیر در ژاپن دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

طبق محدودیتهای فعلی که در برخی استانهای ژاپن اعمال می‌شود ساعات فعالیت غذاخوری‌ها و سایر مشاغل با محدودیت روبروست. این اقدامات بر حوزه اقتصاد، به ویژه بخش خدمات تاثیر گذاشته است.

 کارشناسان بهداشت اظهار داشته اند که موج کنونی سویه اُمیکرون تمام نشده است و هر زمان امکان بروز سویه های جدید نیز وجود دارد. با این حال محدودیت‌هایی که در طول دو سال همه‌گیری به طور مکرر مورد استفاده قرار گرفتند، تاثیر خود را بر رفتار عمومی از دست داده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: