کد خبر: ۳۰۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 09
دکتر منصور جعفری نمین اظهار کرد: جامعه پزشکی در طول سالیان انقلاب و جنگ تحمیلی و بویژه در دو سال اخیر در جریان مبارزه با بیماری کرونا در خط مقدم سلامت جامعه تلاش های گسترده و جانفشانی های زیادی کرده است.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصاد درمان ،وضعیت معیشتی اکثریت قریب به اتفاق جامعه پزشکی و هزینه های گزاف اعم از گرانی لوازم و تجهیزات پزشکی گفت: همه این مسائل در کنار تعرفه های ناچیز و دستمزدهای پایین باعث از پا افتادن بخش خصوصی شده  و اکثریت همکاران حتی در اداره مطب های خود نیز با مشکل مواجه هستند. 

به گزارش شفاآنلاین:دکتر منصور جعفری نمین در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به این مهم که جامعه پزشکی از جنس خود مردم وبرآمده از متن مردم است؛ اظهار کرد: جامعه پزشکی در طول سالیان انقلاب و جنگ تحمیلی و بویژه در دو سال اخیر در جریان مبارزه با بیماری کرونا در خط مقدم سلامت جامعه تلاش های گسترده و جانفشانی های زیادی کرده است.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت که در راه حفظ و ارتقای سلامت مردم جان خود را تقدیم نمودند؛ افزود: همان طور که در اظهارات و پیگیری های سازمان نظام پزشکی نیز مطرح شده است ؛جامعه پزشکی خود را تنها در میدان می بیند و مشکلات بسیاری گریبانگیر آن ها شده به طوری که عملاً ارائه خدمت را در این حوزه سخت و دشوار نموده است .

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با گریزی به مبحث اقتصاد درمان ،وضعیت معیشتی اکثریت قریب به اتفاق جامعه پزشکی و هزینه های گزاف اعم از گرانی لوازم و تجهیزات پزشکی تصریح کرد: همه این مسائل در کنار تعرفه های ناچیز و دستمزدهای پایین باعث از پا افتادن بخش خصوصی شده و با توجه به این که حمایت های لازم به مرحله عملی شدن نرسید ؛ امروز اکثریت همکاران حتی در اداره مطب های خود با مشکل مواجه هستند.

جعفری نمین با اشاره به این که معتقدیم مجلس و دولت باید به صورت جدی در این مقوله ، مدافعان واقعی سلامت را مورد حمایت قرار دهند به نحوی که انگیزه خدمت همچنان باقی بماند.خاطرنشان کرد :موضوع دیگری که اخیراً رواج یافته؛ ارائه طرح ها و قوانین مرتبط با جامعه پزشکی بدون اخذ نظر کارشناسی و بدون توجه به نظرات بدنه خود جامعه پزشکی است که این امر خطر بزرگی برای نظام برنامه ریزی کشور است و خروجی آن می تواند به تضعیف نظام سلامت منجر شود.

وی به موضوع تعرفه و عدم توجه دولت به ضرورت واقعی سازی تعرفه ها و نیز فشارهای مضاعفی که در مورد مباحث مالیاتی به جامعه پزشکی تحمیل می شود ؛ اشاره کرد و گفت : بحث خروج نخبگان از کشور ، عدم وجود انگیزه خدمت به دلیل نبودحمایت ها ، عدم وجود فضای مناسب خدمت و پایین بودن سطح دستمزد از موضوعات مهمی است که متاسفانه آینده علمی کشور را به خطر انداخته ودر این خصوص پیشنهادهای مناسبی نیز از سوی نظام پزشکی به دولت و مجلس ارسال شده است که درخواست ما توجه به این خواسته ها است.

به گفته رئیس شورای عالی نظام پزشکی وضعیت نامناسب پزشکان و همکاران جوان ، عدم امنیت شغلی و حتی عدم برخورداری از بیمه مناسب ، امید به آینده کاری را با بحران مواجه ساخته و در مناطق محروم این عدم حمایت ها پر رنگتر است که  متاسفانه دود آن نیز به چشم مردم و جامعه علمی کشور می رود.

وی خاطرنشان کرد : افزایش ظرفیت پذیرش های دانشگاهی در رشته های پزشکی بدون توجه به زیرساخت های علمی و تجهیزاتی و صرفاً برای کمبود تعداد پزشکان در مناطق محروم از مواردی بود که نظام پزشکی مخالفت تصویب آن به نحو  فعلی بوده و ما معتقدیم در صورت برنامه ریزی صحیح و حمایت های لازم از پزشکان و فارغ التحصیلان جوان می توان به صورت مناسب کمبودها را پوشش داد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: