کد خبر: ۳۰۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 06
پرفسور برومند، فوق‌تخصص بیماری‌های کلیه بالغین (نفرولوژی) که زمین این کلینیک را اهدا کرده است سال ۱۳۱۹ در محله حسن‌آباد شهرستان شاهی (قائمشهر کنونی) چشم به جهان گشود.

شفاآنلاین>سلامت> کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی برومند به عنوان سیزدهمین کلینیک طوبی با حضور سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران و برخی مسوولان شهرستان قائمشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شفاآنلاین: پرفسور برومند، فوق‌تخصص بیماری‌های کلیه بالغین (نفرولوژی) که زمین این کلینیک را اهدا کرده است سال ۱۳۱۹ در محله حسن‌آباد شهرستان شاهی (قائمشهر کنونی) چشم به جهان گشود.

وی دوران ابتدایی را در قائمشهر و متوسطه را در دبیرستان‌های رهنما و ادیب تهران به پایان برد. دکتر برومند، دکترای پزشکی را از دانشگاه تهران و تخصص داخلی را از دانشگاه جورج تاون آمریکا دریافت کرد. دکتر برومند از سال ١٣۵۴تا سال ١٣۵٩ سرپرست مرکز دیالیز وزارت بهداشت بوده است. وی مسوولیت ریاست بخش داخلی بیمارستان فیروزگر را از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۸ برعهده داشته است. او مرکز پیوند کلیه را در بیمارستان ۱۵ خرداد (به‌آور سابق) راه‌اندازی کرده است. دکتر برومند در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران بود و پس از مهاجرت بخشی از پزشکان متخصص در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴، بخش نفرولوژی بیمارستان دکتر شریعتی را دوباره راه‌اندازی کرد. او رییس انجمن علمی نفرولوژی ایران در پنج دوره، عضو وابسته فرهنگستان علوم‌پزشکی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵، عضو پیوسته فرهنگستان علوم‌پزشکی از سال ۱۳۸۶ تاکنون،‌ عضو هیات‌مدیره فدراسیون ورزشی بیماری‌های خاص، عضو هیات‌مدیره سازمان نظام پزشکی مرکز جمهوری اسلامی ایران در دو دوره، عضو هیات‌مدیره انجمن پیوند اعضا، نماینده ایران در «MESOT» برای مدت دو سال و نایب‌رییس MESOT برای مدت دو سال بوده است. وی نخستین پزشکی است که در سطح آسیا، بورد نفرولوژی را دریافت کرده است. او نخستین رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران بوده است. دکتر برومند در فراهم کردن شرایط پیوند کلیه در ایران در دهه ۷۰ میلادی، نقش تعیین‌کننده داشت و تا امروز این کار را با قدرت و پشتکار ادامه داده است.
دکتر برومند برنده جایزه انجمن بین‌المللی نفرولوژی در سال ۲۰۱۵ شد و نخستین پزشکی است که به این افتخار دست یافته است. از دکتر برومند به عنوان پدر علم نفرولوژی ایران و پایه‌گذار و پیشگام دانش بیماری‌های کلیه (نفرولوژی) در خاورمیانه یاد می‌شود.

قابل مشاهده در دسکتاپ

قابل مشاهده در موبایل
{$
}
 




{$
}


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: