کد خبر: ۳۰۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 02
کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی برومند به عنوان سیزدهمین کلینیک طوبی با حضور سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران و برخی مسوولان شهرستان قائمشهر به بهره‌برداری رسید

شفاآنلاین>سلامت> کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی برومند به عنوان سیزدهمین کلینیک طوبی با حضور سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران و برخی مسوولان شهرستان قائمشهر به بهره‌برداری رسید. رییس بیمارستان رازی قائمشهر در این آیین که روز دوشنبه برگزار شد با بیان اینکه عملیات اجرایی کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی برومند (طوبی قائمشهر) در سال ۹۵ آغاز و هم‌اکنون به بهره‌برداری رسید، گفت: «این کلینیک در فضایی به مساحت هزار و ۸۳۰ متر مربع و در سه طبقه با زیربنای دو هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است.»

به گزارش شفاآنلاین: دکتر ضیاء‌الدین اولادی با اعلام اینکه برای ساخت، تجهیز و راه‌اندازی این کلینیک تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: «برای ساخت این کلینیک ۱۲ میلیارد تومان از منابع وزارت بهداشت و منابع داخلی تامین شده و همچنین برای تجهیزات پزشکی تاکنون ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است. این کلینیک دارای بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی اطفال، دندانپزشکی، جراحی، کلیه، سونوگرافی، رادیولوژی، قلب و دیگر بخش‌های مورد نیاز است.»

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران هم در این مراسم با بیان اینکه در سال ۹۳ در راستای طرح تحول سلامت یکسری کلینیک در استان طراحی شده بود، گفت: «در این راستا سیزدهمین کلینیک استان مازندران در شهرستان قائمشهر به بهره‌برداری رسیده است. در سطح شهرستان‌های استان این کلینیک‌ها بر اساس زمین اهدایی و فضای فراهم‌شده ساخته شده است. کلینیک‌های طوبی در راستای کمتر هزینه‌کرد مردم طراحی شده است. همچنین این کلینیک‌ها عمدتا عصرها فعال هستند و به خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی می‌پردازند.»

پرفسور برومند، فوق‌تخصص بیماری‌های کلیه بالغین (نفرولوژی) که زمین این کلینیک را اهدا کرده است سال ۱۳۱۹ در محله حسن‌آباد شهرستان شاهی (قائمشهر کنونی) چشم به جهان گشود. وی دوران ابتدایی را در قائمشهر و متوسطه را در دبیرستان‌های رهنما و ادیب تهران به پایان برد. دکتر برومند، دکترای پزشکی را از دانشگاه تهران و تخصص داخلی را از دانشگاه جورج تاون آمریکا دریافت کرد. دکتر برومند از سال ١٣۵۴تا سال ١٣۵٩ سرپرست مرکز دیالیز وزارت بهداشت بوده است. وی مسوولیت ریاست بخش داخلی بیمارستان فیروزگر را از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۸ برعهده داشته است. او مرکز پیوند کلیه را در بیمارستان ۱۵ خرداد (به‌آور سابق) راه‌اندازی کرده است. دکتر برومند در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران بود و پس از مهاجرت بخشی از پزشکان متخصص در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴، بخش نفرولوژی بیمارستان دکتر شریعتی را دوباره راه‌اندازی کرد. او رییس انجمن علمی نفرولوژی ایران در پنج دوره، عضو وابسته فرهنگستان علوم‌پزشکی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵، عضو پیوسته فرهنگستان علوم‌پزشکی از سال ۱۳۸۶ تاکنون،‌ عضو هیات‌مدیره فدراسیون ورزشی بیماری‌های خاص، عضو هیات‌مدیره سازمان نظام پزشکی مرکز جمهوری اسلامی ایران در دو دوره، عضو هیات‌مدیره انجمن پیوند اعضا، نماینده ایران در «MESOT» برای مدت دو سال و نایب‌رییس MESOT برای مدت دو سال بوده است. وی نخستین پزشکی است که در سطح آسیا، بورد نفرولوژی را دریافت کرده است. او نخستین رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران بوده است. دکتر برومند در فراهم کردن شرایط پیوند کلیه در ایران در دهه ۷۰ میلادی، نقش تعیین‌کننده داشت و تا امروز این کار را با قدرت و پشتکار ادامه داده است.
دکتر برومند برنده جایزه انجمن بین‌المللی نفرولوژی در سال ۲۰۱۵ شد و نخستین پزشکی است که به این افتخار دست یافته است. از دکتر برومند به عنوان پدر علم نفرولوژی ایران و پایه‌گذار و پیشگام دانش بیماری‌های کلیه (نفرولوژی) در خاورمیانه یاد می‌شود.
درمان درد با کمترین بها
پرفسور برومند فوق‌تخصص بیماری‌های کلیه بالغین (نفرولوژی) و استاد دانشگاه درباره اهدای زمین این کلینیک گفت: خانه ۸۰‌ساله مادری و پدری‌ام در میدان حسن‌آباد قائمشهر را تخریب و زمین آن را برای احداث کلینیکی تخصصی اهدا کردم. البته پیش‌تر درخصوص اهدای آن به میراث فرهنگی مردد بودم اما در راستای قسم پزشکی‌ای که خورده بودم تصمیم گرفتم خانه‌ای که در آن به دنیا آمدم و بزرگ شده‌ام را به دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران برای امور درمانی مردم اهدا کنم، زیرا به دلیل شرایط محیطی منطقه با طبیعت آشنا شدم و همین آشنایی منجر به عشق من به پزشکی شد. بنابراین در دوران وزارت آقای قاضی زاده‌هاشمی از ایشان درخواست کردم که با اهدای زمین من به دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران موافقت شود. ابتدای سال ۹۵ با پیگیری‌های فراوان بنده و دکتر علی نوبخت حقیقی با اهدای این زمین موافقت شد و بعد از پنج سال این کلینیک روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: در هر صورت به دلیل مشکلاتی که درخصوص برگزاری مراسم پیش آمد و امکان سخنرانی فراهم نشد از طریق همین رسانه از دکتر اولادی رییس بیمارستان رازی، دکتر عابدی متخصص نفرولوژی و مابقی دوستانی که در مراسم شرکت کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم این کلینیک برای اهالی قائمشهر مفید باشد. البته فوق‌تخصصین زیادی در آن شهر فعالیت می‌کنند و بیمارستان رازی نیز یکی از مجهزترین بیمارستان‌های ایران است. اما نیاز به یک کلینیک فوق‌تخصصی مشاهده می‌شد.
این استاد نفرولوژی بیان کرد: بنده با سابقه‌ای بیش از ۵۰ سال تدریس و طبابت دیروز با مشاهده شاگردانم که هر یک به عالی‌ترین فوق‌تخصص‌های شهر تبدیل شده‌اند بزرگ‌ترین پاداش‌ام را دریافت کردم. بنابراین امیدوارم دکتر غلامی که رییس جدید این کلینیک است به خوبی کارها را پیش ببرد. البته اگر اجازه سخنرانی در افتتاحیه مراسم را داشتم از تمامی این افراد و به ویژه مردم شهر که کمک فراوانی به ما درخصوص ساخت کلینیک کردند، تشکر می‌کردم. با این حال گلایه‌ای نیست، حضور و نگاه‌های گرم مردم برای من کافی است. امیدوارم این درمانگاه دردهای مردم را با کمترین بها برطرف کند.
دکتر برومند درخصوص خدماتی که این کلینیک ارائه می‌دهد، اظهار کرد: این درمانگاه تمامی خدمات سرپایی در رشته قلب به غیر از آنژیوگرافی را انجام می‌دهد. همچنین آندوسکوپی و کولونوسکوپی نیز در این درمانگاه انجام می‌شود. البته تشخیص بیماری‌های کلیه، ریه و به طور کلی کادر درمان این کلینیک با آخرین امکانات و تجهیزات در تمامی رشته‌های درمانی به بیماران آماده خدمت هستند.
وی در مورد هدف اصلی اهدای زمین برای احداث کلینیک درمانی گفت: هدف اصلی من از اهدای این زمین خدمت به مردم قائمشهر بوده است، زیرا بنده بر این عقیده‌ام که در تمامی مراحل شغلی باید به مردم خدمت کرد. مردم نیز باید به یکدیگر کمک کنند، تا درد همدیگر را کمتر کنند. شادمانی و تندرستی جامعه بهترین پاداش ما است و باید نیکوکاری و درستی را در میان مردم آموزش دهیم. روزنامه جهان صنعت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رخشنده حبیب زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
بنده از نوبت دهی ما راضی ام چرا ما خودمون با گوشی نمی توانیم باید بریم جلو بیمارستان رازی مبلغ 15000 تومان بدهیم تازه نوبت بگیریم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: