کد خبر: ۲۹۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022February 27
خوشبختانه گام‌های مناسبی در زمینه وسعت و پوشش بیمه‌ای برداشته شده و امیدواریم اقدامات صورت گرفته در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار تداوم پیدا کند.

شفاآنلاین>سلامت> مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت از ایده‌های قابل اجرا در کاهش پرداختی از جیب بیماران صعب العلاج استقبال می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین: محمد مهدی ناصحی در جلسه‌ای با موضوع کاهش پرداخت از جیب مردم برای بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند، با اشاره به اینکه از نقطه نظرات مدیران از جهت کارشناسی و اجرایی دربحث کاهش پرداخت از جیب مردم برای بیماران خاص با هدف بازدهی سریع تر و بیشتر استفاده می‌کنیم گفت: در حال حاضر باید با نگاه قابل قبولی به مشکلات بیمه شدگان و مردم نظر کرد و برای حل آنها راهکار مناسب، منطقی و علمی اندیشید، ضمن اینکه می‌توان برنامه میان مدت و طولانی مدت هم در این زمینه در نظر گرفت.


وی با بیان اینکه موضوع بیمه در پوشش همگانی بیمه‌ای در کشور باید به حد قابل قبولی افزایش پیدا کند، افزود:خوشبختانه گام‌های مناسبی در زمینه وسعت و پوشش بیمه‌ای برداشته شده و امیدواریم اقدامات صورت گرفته در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار تداوم پیدا کند.

وی با تاکید براینکه سازمان بیمه سلامت ایران، با همت و توان تمام مدیران ستادی و استانی در تلاش برای ارتقاء جایگاه نظام بیمه سلامت در کشور است، تصریح کرد: تمام ارکان سازمان بیمه سلامت با رویکردی بسیجی به دنبال دستیابی به اهداف بیمه‌ای و پشتیبانی از مردم با هدف کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم است، لذا امیدواریم کمیته تشکیل شده در سازمان با هدف توجه به بیماران صعب العلاج و خاص بتواند به نتایج مطلوبی در این مسیر دست پیدا کند.

ناصحی اظهار کرد: همچنین به تلفیق بیمه پایه، تکمیلی یا مدل‌هایی شبیه به این موضوع نیز باید توجه شود، اگر ما به دلیل مشکلات اعتباری و منابع نمی‌توانیم بیمه پایه را تقویت کنیم، حداقل باید با تلفیق بیمه پایه و تکمیلی در چندین صندوق اقدامات مناسب و موثرتری را انجام دهیم؛ البته باید ساز وکارهای مناسب و واحدی را برای صندوق های بیمه سلامت برای دسترسی بهتر مردم به بخش دولتی و خصوصی تعریف کنیم؛ بنابراین امیدواریم این مساله نیز دستور کار کمیته قرار گیرد.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران وی با اشاره به اینکه منابع، اعتبارات و سود حاصل از سرمایه باید به رفع مشکلات بیماران خاص اختصاص پیدا کند، گفت: از تمام راه‌ها و ایده‌ها برای کاهش پرداخت از جیب مردم و جذب منابع استقبال می‌کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: