کد خبر: ۲۹۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 18
مطالعات بالینی این واکسن در کودکان نیز بی خطری و ایمنی زایی بالای این واکسن را نشان داده است.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک بیش از ۹۰ درصد از بستری و فرم‌های شدید بیماری در افراد واکسینه شده جلوگیری می‌کند.
به گزارش شفاآنلاین:مصطفوی، اپیدمیولوژیست گفت: واریانت امیکرون از قدرت سرایت پذیری بالاتری نسبت به سویه های قبلی کرونا برخوردار است. در حال حاضر مدل سازی ها گویای آن است که پیک موارد ابتلا به این جهش را سپری کرده ایم و در هفته پیش رو احتمالا پیک موارد بستری و در هفته بعد شاهد پیک فوتی ها خواهیم بود.

تعداد موارد مرگ در پیک اپیدمی حدود ۲۰۰ نفر پیش بینی شده است.

او گفت: باید همچنان رعایت مراقبت های بهداشتی، تزریق دز سوم واکسن و واکسیناسیون کودکان به طور جدی دنبال شود.کاهش سطح مراقبت ها در بین مردم، کاهش سطح ایمنی در افراد که از ابتلا به کرونا و یا واکسیناسیون حاصل شده بود و همچنین شایع شدن یک واریانت بسیار واگیر،  سبب شده بود تا سطح ابتلا در مردم در این پیک به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند که بسیاری از موارد ابتلا به دلیل عدم مراجعه یا عدم انجام تست، شناسایی و گزارش نشده اند.

به گفته مصطفوی واکسن پاستوکووک بیش از ۹۰ درصد از بستری و فرم های شدید بیماری در افراد واکسینه شده جلوگیری می کند.

مطالعات بالینی این واکسن در کودکان نیز بی خطری و ایمنی زایی بالای این واکسن را نشان داده است.

او گفت: از این رو توصیه اکید به خانواده ها دارم که حتما این واکسن را برای کودکان خود تزریق کنند. تاکنون ۸ مقاله از این واکسن منتشر شده است و مقاله کارآزمایی بالینی واکسن در ایران نیز به زودی منتشر می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: