کد خبر: ۲۹۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 13
مدیران فایزر می‌گویند این شرکت در حال مذاکرات فعال با بیش از ۱۰۰ کشور درباره پاکسلووید است و ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون دوره درمانی این قرص را در صورت نیاز دارد.

شفاآنلاین>سلامت> سازمان ناظر فراورده‌های پزشکی چین روز شنبه اعلام کرد به قرص ضد کرونای شرکت فایزر به نام «پاکسلووید» مجوز مشروط داده است.

به گزارش شفاآنلاین: این نخستین قرص اختصاصی درمان کرونا است که در چین مجوز می‌گیرد.

«سازمان ملی فراورده‌های پزشکی چین» اعلام کرد «پاکسلووید»(Paxlovid) برای درمان بزرگسالانی که کووید-۱۹ خفیف تا متوسط دارند و در معرض خطر بالای پیشرفته به سمت شکل شدید این بیماری هستند،‌تایید شده است.

مدیران فایزر می‌گویند این شرکت در حال مذاکرات فعال با بیش از ۱۰۰ کشور درباره پاکسلووید است و ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون دوره درمانی این قرص را در صورت نیاز دارد.

گرچه شمار زیادی از واکسن‌ها در سراسر جهان برای کمک به پیشگیری از عفونت و بیماری وخیم کووید-۱۹ در دسترس قرار دارند، گزینه‌های درمانی برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ محدود هستند.

شرکت فایزر در ماه دسامبر اعلام کرد که نتایج نهایی کارآزمایی بالینی داروی پاکسلووید نشان داده است که این دارو احتمال بستری شدن و مرگ ناشی از کووید-۱۹ را در افرادی که در معرض خطر بیماری شدید هستند، در صورتی که در طول سه روز اول شروع علائم مصرف شود تا ۸۹ درصد و در صورتی که در طول پنج اول شروع علائم تجویز شود تا ۸۸ درصد کاهش می‌دهد.

داروی پاکسلووید ترکیبی از دو داروی ضد ویروسی است، یک داروی جدید به نام PF-07321332 یا «نیرماترلویر» (Nirmatrelvir) و یکی داروی ضدویروسی قدیمی به نام ریتوناویر است. این دو دارو به طور دو قرص جداگانه در بسته‌بندی وجود دارند و باید همراه یکدیگر دو بار در روز برای پنج روز مصرف شوند.

چین توانسته‌است شمار بیماران روزانه جدید کووید-۱۹ را در سال گذشته زیر ۲۵۰ مورد نگه‌دارد و گاهی به کمتر از ۱۰ مورد برساند.

این تعداد در مقابل شمار جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری چین و با توجه به وضعیت در سایر کشورها بسیار اندک است. علت این موفقیت چین رویکرد مهار سریع هر مورد شعله‌ور شدن محلی کرونا و نیز مقررات قرنطینه چندهفته‌ای برای اغلب افرادی است که از خارج وارد این کشور می‌شوند.

چین هنوز واکسن‌های کرونای ساخته‌شده بوسیله شرکت‌های خارجی را تایید نکرده است، اما ۸۷.۱ درصد از کل جمعیتش را با استفاده از واکسن‌های تولید داخل واکسینه کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: