کد خبر: ۲۹۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۰۷ دی ۱۴۰۰ - 2021December 28
برنامه‌ای برای تثبیت یادگیری با شناسایی تمام دانش آموزانی که نتیجه قابل قبول و نیازمند تلاش بودند را اجرا کردیم و برای نتیجه بهتر بعداز بازگشایی مجدد نتایج را رصد کردیم.
شفاآنلاین>سلامت>حکیم زاده گفت: معلمان ابتدایی به شدت از ضعف یادگیری مهارت‌های پایه های دوم و سوم شکایت دارند.
به گزارش شفاآنلاین:رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ در خصوص رصد میزان یادگیری دانش آموزان و میزان افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در ایام کرونا؛ گفت:  برنامه پایش یادگیری را در پایان تحصیلی سال گذشته انجام دادیم و نتایج ارزشیابی دوره ابتدایی را با دو سال قبل از آن که کرونا نبود، مقایسه کردیم.

او افزود: بر اساس این پایش های صورت گرفته، تفاوت قابل توجهی بین دانش آموزانی که یادگیری خوبی داشتند با دانش آموزانی که نیازمند تلاش هستند در دروس فارسی، علوم و ریاضی وجود دارد. درصد دانش آموزانی که میزان یادگیری خیلی خوبی داشتند دربرخی از دروس تا ده درصد کاهش پیدا کرده و درصد دانش آموزانی که یادگیری ضعیف داشتند تعدادشان افزایش داشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ای برای تثبیت یادگیری با شناسایی تمام دانش آموزانی که نتیجه قابل قبول و نیازمند تلاش بودند را اجرا کردیم و  برای نتیجه بهتر بعداز بازگشایی مجدد نتایج را رصد کردیم.

حکیم زاده افزود: به دلیل غیرحضوری بودن مدارس در دوران کرونا معلمان به شدت از ضعف یادگیری مهارت‌های پایه های دوم و سوم شکایت دارند، بنابرهمین برنامه‌ای تدوین کردیم تا بلافاصله بعد از نتایج ارزشیابی نوبت اول، مرحله دوم تثبیت یادگیری را برای دانش آموزانی که نتایج قابل قبول و نیازمند تلاش را کسب کردند،  اجرا کنیم.

او گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در پایه‌های دوم و سوم، همانطور که معلمان می‌گویند؛ دانش آموزان در مهارت نوشتن مشکل دارند. البته نتایج مابا نتایج پژوهش‌های جهانی یکی و یکی از نگرانی‌های جدی که وجود دارد ضعف در همین امر است.
برچسب ها: شکایت ، معلمان ، یادگیری ، مهارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: