کد خبر: ۲۹۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۶ دی ۱۴۰۰ - 2021December 27
رئیس سازمان نظام پزشکی مطرح کرد؛
محمد رئیس زاده اظهار کرد: رشته رادیولوژی در بحث تشخیص و مداخلات درمانی جایگاه مهمی دارد و بدون آن حتی تصور درمان خیلی از بیماری‌ها امکانپذیر نیست.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: پنج چالش عمده در حوزه سلامت داریم که دو مورد آن مربوط به ذی نفعان بیرونی است.

به گزارش شفاآنلاین:محمد رئیس زاده، جلسه‌ای با اعضای هیأت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، با بیان اینکه همه رشته‌های گروه پزشکی به نوعی وابسته به رادیولوژی هستند، اظهار کرد: رشته رادیولوژی در بحث تشخیص و مداخلات درمانی جایگاه مهمی دارد و بدون آن حتی تصور درمان خیلی از بیماری‌ها امکانپذیر نیست.

وی افزود: پنج چالش عمده در حوزه سلامت داریم که دو مورد آن مربوط به ذی نفعان بیرونی است، از جمله هجمه به جامعه پزشکی که اکنون به یک همگرایی و اجماع تبدیل شده است و دیگری مسائل معیشتی، تعرفه‌های نامتناسب و مسائل اقتصادی است که جامعه پزشکی با آن دست به گریبان بوده و نباید درآمد بالای تعداد معدودی از همکاران را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد.

رئیس زاده در خصوص چالش‌های درونی جامعه پزشکی گفت: رعایت و مراقبت از اخلاق حرفه‌ای و پزشکی از جمله مباحث جدی است که همواره باید به آن توجه داشت و باید خود انجمن‌ها نسبت به خطاهایی که ممکن است گاهی اوقات از سوی برخی همکاران رخ دهد نظارت داشته و تذکرات لازم را در جهت برطرف شدن آن بدهند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، به تعارضات بین رشته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: رشته‌های تشخیصی و درمانی هر روز در حال آپدیت شدن بوده و به وجود آمدن تعارض امری اجتناب ناپذیر است اما خود جامعه پزشکی باید توجه داشته باشد تا به حریم رشته دیگر تجاوز نکند و مهم‌تر آن که تعارضات به سطح جامعه و فضای عمومی کشانده نشود.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: باید نسبت به توانمندی، آموزش و ارتقای مهارت جامعه پزشکی اقدام نموده و بسترهای لازم را در جهت ارتقای سطح آموزش و توانمندی همکاران در گروه‌های مختلف پزشکی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه به طور جدی پیگیر مطالبات و معضلات گروه‌های مختلف پزشکی هستیم، به مبحث سلامت دیجیتال اشاره کرد و افزود: روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید دیجیتال به حوزه سلامت ورود کرده و باید خود را با آنها وفق دهیم و هر قدر سریع‌تر در این زمینه عمل کنیم، در آینده با چالش‌های کمتری مواجه خواهیم بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: