کد خبر: ۲۹۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۴ دی ۱۴۰۰ - 2021December 25
سرطان‌ها در کشور، هنوز در مقایسه با کشورهای غربی زیاد نیست و حدود یک‌چهارم و برخی اوقات یک‌پنجم یک کشور غربی است. در ایران به ازای هر 100هزار نفر، 150نفر مبتلا به سرطان می‌شوند

شفاآنلاین>سلامت> رئیس مرکز تحقیقات سرطان از رشد 3 تا 6درصدی سرطان در کشور خبر داد و گفت: «در ایران هر سال بیش از 3هزار میلیارد تومان برای دارو هزینه می‌شود که طول عمری برای بیماران ندارد.»

به گزارش شفاآنلاین: محمداسماعیل اکبری گفت: «سرطان‌ها در کشور، هنوز در مقایسه با کشورهای غربی زیاد نیست و حدود یک‌چهارم و برخی اوقات یک‌پنجم یک کشور غربی است. در ایران به ازای هر 100هزار نفر، 150نفر مبتلا به سرطان می‌شوند. این عدد در کشورهای غربی حدود 600نفر است؛ هر چند که میزان بروز سرطان در ایران در مقایسه با کشورهای شرقی و آفریقایی بیشتر است.»

با این همه او تأکید کرد که روند ابتلا به سرطان در کشور صعودی است: «کودکان زیر ۱۲سال 2.5درصد تعداد بیماران سرطانی را تشکیل می‌دهند و ۹۷درصد سرطان‌ها مربوط به بزرگسالان است. از میان بزرگسالان هم افراد بالای 60سال بیشترین تعداد مبتلایان به سرطان‌های مختلف را تشکیل می‌دهند.»

او ادامه داد: «به‌دلیل بالا رفتن سن جمعیت و افزایش تعداد سالمندان، رشد سرطان هم بالاتر از کشورهای غربی است. حدود 5سال پیش، نزدیک به 6.5درصد مردم کشور، بالای 60سال بودند که این عدد هم‌اکنون به 10.5درصد رسیده است.»

او گفت: «در برخی استان‌ها نسبت افراد سالمند از ۱۴درصد بیشتر است؛ یعنی سرطان در این استان‌ها ناگهان بیش از دوبرابر شده است. در اغلب کشورهای آمریکای شمالی، روند سرطان‌ها در حال ثبات است و بسیاری از سرطان‌ها هر سال نرخ ثابتی دارند، اما در ایران سالانه میزان ابتلا به سرطان 3 تا 6درصد رشد می‌کند که علت اصلی آن، پیری و سالخوردگی جمعیت است.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: